فارسی آموزان کشور روسیه که برای گذراندن دوره دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی به ایران آمده‌اند، عصر روز گذشته از حسینیه جماران و بیت امام خمینی(ره) بازدید کردند.

 

فارسی آموزان با توضیحات ارائه شده از سوی مدیر مجموعه جماران درباره تاریخچه تاسیس این حسینیه در 150 سال پیش و چگونگی نقل مکان امام خمینی(ره) به این منزل، با ساده زیستی امام راحل از نزدیک آشنا شدند و ابراز داشتند این فضا از یک روح معنوی خاصی برخوردار است.

 

برخی از فارسی آموزان که از پیش اطلاعاتی درباره امام(ره) و انقلاب ایران داشتند، با دیدن منزل و حسینیه امام(ره) اظهار شگفتی کردند و گفتند، فکر نمی کردیم امام خمینی به عنوان رهبر یک کشور به دور از تجملات و در عین سادگی زندگی کند.

 

«دنیل»، یکی از فارسی آموزان حاضر در این دوره که زبان فارسی را به خوبی متوجه می شود، خود را غرق در فضای معنوی حاکم در حسینیه جماران دانست و از سادگی دیوارها و بنای این حسینیه ابراز شگفتی کرد.

 

«سکینه»، دیگر فارسی آموز حاضر در این دوره از دانش افزایی نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مکان، گفت: پدرم درباره امام خمینی مطالب زیادی می‌داند و معلوماتش را به من نیز انتقال داده است. من امام خمینی و انقلاب ایران را از توضیحات پدرم می‌شناسم.

 

«آرتور» که هنوز در سخن گفتن به زبان فارسی کمی ضعیف است، با یافتن واژه‌های مناسب این نکته را القا کرد که این مکان آسمانی و الهی است.

 

گروه 16 نفره فارسی آموزان روس، پس از بازدید از حسینیه جماران و منزل امام(ره)، از نگارستان جماران که حاوی تاریخ تصویری زندگی امام خمینی(ره) است، دیدن کرده و با مسئولین مجموعه جماران عکس یادگاری گرفتند.

 

شایان ذکر است، فارسی آموزان روس از دانشگاه‌های دولتی مسکو، باشقیرستان، علوم انسانی، چلیابینسک، سن پترزبورگ، زبان­شناسی، داغستان وفدرال اورال در این دوره از دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی حضور دارند و در رشته­ های شرق ­شناسی، زبان فارسی و تاریخ ایران، روابط بین الملل، تاریخ ایران و افغانستان، زبان­شناسی، مترجمی انگلیسی و فارسی و زبان و ادبیات فارسی، تحصیل می کنند.

 

فارسی آموزان روس، هر روز صبح در کلاس ­های تخصصی آموزش زبان فارسی با موضوعات دستور زبان فارسی، درک مطلب، تقویت شنیداری و گفتاری و...، در دانشگاه علامه طباطبائی شرکت می کنند و پس از آن به بازدید از اماکن علمی، فرهنگی و گردشگری تهران می پردازند.

 

گفتنی است، بنیاد سعدی با هدف آشنایی بیشتر فارسی آموزان غیرایرانی با کشورمان و فرهنگ و آداب و حضور در اجتماع فارسی زبانان، دوره ­های دانش افزایی زبان فارسی را ویژه فارسی آموزان کشورهای مختلف، برگزار می­کند.