جزئیات شهادت ۶ مدافع حرم ایرانی در سوریه + عکس

در ادامه درگیری‌ها و مبارزات نیروهای تروریستی و تکفیری با مدافعان حرم حضرت زینب(س) در سوریه شش تن دیگر از مدافعان حرم ایرانی که طی حضوری داوطلبانه در این کشور حاضر بودند، به خیل شهدا پیوستند.

یکی از این شهدا «سعید علیزاده» که از رزمندگان تیپ 12 قائم(عج) سپاه استان سمنان بود، در نبرد با تروریست های تکفیری در استان حلب به فیض شهادت نائل آمد. شهید سعید علیزاده چهارمین شهید مدافع حرم شهرستان دامغان است و پیش از او «سید علی اصغر شنایی»، «مهدی خراسانی»، «محمد رضا دهقان» از پاسداران دامغانی در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بودند.

پیکر این شهید والامقام امروز، چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه، ساعت 17 در میدان امام خمینی(ره) شهر دامغان مورد استقبال مردم شهیدپرور این شهرستان قرار خواهد گرفت. مراسم وداع با شهید علیزاده هم پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.

مراسم تشییع این شهید دلاور روز پنج‌شنبه، پانزدهم بهمن‌ماه، ساعت 9:30 صبح از میدان امام خمینی(ره) شهرستان دامغان شروع می‌شود و پیکر شهید پس از تشییع در گلزار شهدای فردوس رضا آرام خواهد گرفت.

مراسم بزرگداشتی نیز برای شهید علیزاده پنج شنبه ساعت 15 تا 17 در حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان دامغان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

شهید دیگر «حبیب رحیمی منش» از اندیمشک بود که به جمع شهدای مدافع حرم استان حماسه و ایثار پیوست. وی که اولین شهید مدافع حرم شمالی‌ترین شهر استان خوزستان است شامگاه سه‌شنبه و در آئین استقبال پر شور مردم اندیمشک در میعادگاه و یادمان شهدای گمنام این شهرستان آسمانی شد و در آغوش سنگربان مقاوم دز و دو کوهه و کرخه آرام گرفت.

امام جمعه اندیمشک در حاشیه مراسم استقبال از این شهید مدافع حرم در یادمان شهدای گمنام اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک گفت: راه شهدای مدافع حرم دفاع از حق و شکست لشکر طاغوت و استکبار در دوران معاصر است. راه و منطق شهدای مدافع حرم در امتداد مسیر ولایت مداری امت به روشنی ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید والا مقام حبیب رحیمی از کارمندان شهرداری اندیمشک بوده که با حضور داوطلبانه در صحنه دفاع از حرمین شریفه اهل بیت (ع) آسمانی شده است.

پیکر پاک و مطهر شهید والامقام حبیب رحیمی، شامگاه گذشته و پس از اسقبال مردم و مسئولان محلی از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز وارد خورستان شده است. حضور پرشور مردم اندیمشک در مراسم استقبال از اولین شهید مدافع حرم خود، سبب اختلال در تردد وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی و ترانزیتی در اتوبان اندیمشک به اهواز شد.

این شهید والا مقام صبح روز پنجشنبه و با حضور پر شور مردم اندیمشک در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده می‌شود. یادمان شهدای گمنام اندیمشک در ابتدای مسیر ترانزیتی اندیمشک به اهواز و در مجاورت جاده ارتباطی این شهرستان با سد و نیروگاه کرخه واقع است.

شهید دیگر، «حامد (مهدی) کوچک‌زاده» از پاسداران شهرستان رشت بود که در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد. کوچک‌زاده هفتمین شهید مدافع حرم گیلان است. وی متولد 1361 و دارای تحصیلات کارشناسی علوم سیاسی بود. از این شهید گرانقدر دو فرزند دختر به یادگار ماند. فرزندان این شهید بزرگوار دو ساله و شش ساله هستند.

پیکر این شهید والامقام طی روزهای آتی در زادگاهش تشییع خواهد شد.

رزمنده دیگری که در درگیری‌های اخیر سوریه و در دفاع ازحرم به شهادت رسیده «حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی» است که او هم از اهالی خوزستان بود. پیکر مطهر او در میان استقبال گرم مردم شهرش وارد خوزستان خواهد شد.

رزمنده دیگر سردار شهید «حسن رزاقی» از اهالی تهران است که به جمع شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) پیوست.

پیکر مطهر این شهید والا مقام امروز، چهارشنبه 14 بهمن‌ماه، از خیابان 30 متری جی برادران فلاح 13 متری حاجیان، از مقابل مسجد جوادالائمه(ع) به سمت مسجد امام حسین(ع) با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تشییع می‌شود.

«محمود اسکندری»  نیز از دیگر مدافعان حرمی که در درگیری با تکفیری‌ها در سوریه به شهادت رسید. وی از اهالی خوزستان بود که به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.