از حضور «آزاده نامداری» تا «رسوایی»

سومین روز از جشنواره فیلم فجر 34، در حالی سپری شد که حواشی و رویدادهای جالبی را در آن اتفاق افتاد.

 

* مهناز افشار نیامد، اما روی فرش قرمز عکس گرفت!

یکی از بازیگران اصلی فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم»، مهناز افشار بودکه برای مراسم فرش قرمز نرسید و تماشاگران تا رسیدن وی و حضور در سالن مجبور به انتظار شدند چراکه گویا امکان شروع اکران بدون حضور این بانوی سینمایی ممکن نبود، البته نکته جالب تر این بود که بعد از شروع نمایش عکس مهناز افشار روی فرش قرمز، مخابره شد، تا مبادا اطلاع رسانی پردیس ملت به واسطه این تاخیر خدشه دار شود.

 

* وقتی وی آی پی و خبرنگاران فراموش می شوند 

بر اساس تصمیمات تمامی مجریان مقر مردمی جشنواره فجر، قرار بر این شده بود که اصحاب رسانه در وی آی پی به تماشای فیلم ها بنشینند، اما بعد از 25 دقیقه انتظار و فراموش کردن مسئولان سالن برای شروع نمایش فیلم در وی آی پی، کاشف به عمل آمد که چون در سانس اول استقبال کمتر و سالن های اصلی خلوت تر است، پس باید خود خبرنگاران متوجه می شدند که اجازه حضور و تماشای فیلم در کنار مردم و عوامل فیلم را دارند. و البته در پاسی از شب این اطلاع رسانی روی مانیتور جنب وی آی پی قابل رویت شد!

 

* «مالاریا» بدون صاحبش آمد و آزاده نامداری و همسرش درخشیدند

دومین فیلم سومین روز جشنواره در مقر مردمی فجر 34، فیلم سینمایی مالاریا بود که با استقبال زیاد تماشاگران و اهالی رسانه در برگزاری فرش قرمزش مواجه شد البته هر چه چشم ها به انتظار نشستند تا شاید صاحب اصلی فیلم؛ پرویز شهبازی بیاید، نه حاصلی داشت، نه توضیحی. گرچه حضور آزاده نامداری و همسرش روی سن همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و بساط خوشی عکاسان بیش از بیش فراهم شد و دیگر هیچ.

* رسوایی 2 و استقبال استقبال و باز هم استقبال

مراسم فرش قرمز فیلم سینمایی رسوایی 2 در حالی برگزار شد که حضور عوامل و همه بازیگران فیلم، با استقبال زیادی مواجهه شد و تنها جای اکبر عبدی؛ به دلیل کسالت و محمدرضا شریفی نیا به دلیل ضبظ فیلم در این مراسم خالی بود.

ده نمکی از حضار خواست که رسوایی 2 را با آثار قبلی اش مقایشه نکنند، زیرا این فیلم یک تجربه متفاوت است، البته به این نکته هم اشاره کرد که فکر نمی کند که بخواهد رسوایی های دیگری هم بسازد. 

نمایش فیلم رسوایی 2 با استقبال کم نظیری مواجه شد و همه صندلی های سالن های اصلی و وی آی پی پر بود.

 

* چه می خواهند رسانه ای ها؟!

در حالی سه روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت موسوم به مقر مردمی جشنواره سپری شده که با وجود دعوت از رسانه ها و آمدن و نمایندگانشان برای پوشش خبری این رویداد در بین مردم، هیچ امکاناتی برای این مهم در دسترس خبرنگاران و عکاسان نیست، نه انترنتی در دسترس، نه کافی نت و جایگاهی برای نشستن و خبر زدن، نه سالن استانداردی برای تماشای فیلم و نه شامی برای تجدید قوا، گرچه همه این ها در برابر قحطی عزت و احترام به اصحاب رسانه هیچ هستند چراکه هیچ ساعتی از حضور خبرنگاران و عکاسان در پردیس سینمایی ملت سپری نمی شودمگر اینکه بشنوند از فراد دلسوز و مسئول و غیرمسئول که اشتباه کردید به اینجا آمدید، ما جای شما بودیم به اینجا نمی آمدیم، جای شما در سینما رسانه برج میلاداست به آنجا بروید و شما در این بین پیدا کنید پرتقال فروش بیچاره را.