محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه در اجرای ارکستر ملی به رهبری لوریس چکناواریان در جشنواره موسیقی فجر حضور یافت و در حاشیه این کنسرت به خبرنگاران گفت: «باید از این حرکت فرهنگی و هنری که صورت می‌گیرد، تقدیر بکنم. این رویداد نوعی تعین انقلاب اسلامی را نسبت به هنر نشان می‌دهد.»

سخنگوی دولت درپاسخ به سوال خبرنگار موسیقی فارس مبنی بر چرایی عدم حضور رییس جمهور در رویدادها و محافل هنری نیز گفت: «حضور ما را نمادین از سوی ایشان تلقی بکنید. بنده به عنوان سخنگوی دولت و یک عضو کابینه وقتی اینجا حضور پیدا می‌کنم، این را به حساب تمام همکارانم بگذارید. اگر هم به دلیل مشغله امکان حضور خود ایشان فراهم نشود باید دانست که رویدادهای این چنینی را خود دولت برگزار می‌کند.»

وی افزود: «اگر استجازه ایشان نمی‌بود، محدودیت ایجاد می‌شد و در حد انجام وظیفه این اقدامات شکل می‌گرفت. در همه این موارد ما باوجود مشاغل متعدد و گرفتاری های کاری اما خودمان را موظف به حضور می‌دانیم، زیرا نیازمند این نشاط فرهنگی و معنوی و هم پیام‌ آور نوع نگاه دولت درباره این رویداد هستیم.»  

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره بحث بودجه ارکسترهای دولتی نیز گفت: «بخش عمده‌ای از مشکلات ارکسترها برای سال 95 مرتفع شده و فقط نیازمند تصویب بودجه در مجلس هستیم. جناب مرادخانی به عنوان معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حلقه وصل ما به این مجموعه است بنابراین هرچه ایشان صلاح بدانند آنها را با اولویت در نظر می‌گیریم.»