شاخص‌های رسانه قرآنی تدوین می‌شود

حسین انتظامی که در روز میلاد حضرت زینب(س) میهمان خبرگزاری قرآنی ایران (یکنا) بود، دلیل حضور خود در چنین روزی را تسلیت شهادت شهید ارغوانی، از شهدای مدافع حرم و خبرنگار و عکاس افتخاری ایکنا عنوان کرد و گفت: یقیناً حضور چنین افرادی تأثیر معنوی عمیقی بر روی همکاران خود داشته است و من می‌خواستم از نزدیک شهادت ایشان را به همکاران وی تسلیت بگویم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از ایکنا، ضمن آشنایی با فعالیت های سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان و گفتگو با تحریریه ایکنا، بازدید از دفتر مطالعات قرآنی، کانون خبرنگاران نباء، بر لزوم داشتن تخصص‌‌های میان رشته‌ای برای کار در رسانه‌های دینی تاکید کرد و گفت: همین مسئله موجب شده است رسانه‌های دینی یک گام جلوتر از جریان عمومی ارتباطات در جامعه باشند.

وی همچنین از پیشنهاد برگزاری دوره آموزشی روزنامه‌نگاری با حضور استادان برتر حوزه رسانه برای خبرنگاران رسانه‌های دینی استقبال کرد و گفت: می‌توان چنین اقدامی را در راستای حمایت از رسانه‌های دینی کشور اجرا کرد و ایکنا هم محور برگزاری این کلاس‌ها با همراهی دفتر مطالعات رسانه ها باشد.

انتظامی از تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط با قرآن از جمله مجلس، دولت، حوزه علمیه، رسانه های قرآنی و... خبر داد و گفت: در این کارگروه به دنبال این هستیم که ببینیم وقتی می‌گوییم شاخص رسانه قرآنی، این یعنی چه و چگونه می‌توان در حوزه‌هایی که لازم است از جمله آموزش، پشتیبانی(که پشتیبانی مالی صرفاً بخشی از آن است) از رسانه‌های قرآنی حمایت کرد تا این مسئله از یک حرکت شعاری و تشریفاتی فاصله بگیرد.

انتظامی اعلام کرد: اولین جلسه این کارگروه هفته گذشته برگزار شد و دومین جلسه آن نیز پس از انتخابات برگزار می‌شود تا در خصوص تعیین شاخص های رسانه قرآنی بحث و تبادل نظر صورت پذیرد.

در این بازدید دو ساعته که با حضور صابر فرزام، مدیر مسئول خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) و سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام شد، مباحثی همچون رتبه بندی رسانه های کشور، بیمه خبرنگاران، استفاده از ظرفیت های نوین اطلاع رسانی بویژه در مباحث دینی و قرآنی، تلاش برای تخصصی شدن رسانه ها و خبرنگاران، استفاده از شبکه های اجتماعی در جهت اهداف قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور مطرح شد.