حسام نواب صفوی در پاسخ به این سؤال که وجود ستاره در فیلم‌ها تا چه حد به جذب و فروش آن‌ها کمک می‌کند عنوان کرد: صددرصد تأثیرگذار خواهد بود. سینمای امسال سینمای معناگرا و خوبی است اما وجود ستاره به طور قطع لازم خواهد بود. اینکه فیلمنامه خوب و کارگردانی حرفه‌ای در پیشرفت فیلم کمک می‌کند شکی نیست؛ اما در کل وجود ستاره می‌تواند آن فیلم را صددرصد جلوتر ببرد و موفقیتش را چند برابر کند.

 

این بازیگر در مورد کیفیت ورود بازیگران جوان طی چند سال اخیر اظهار داشت: ورودشان اتفاق خوبی است؛ اما به شرطی که با مخاطب عام ارتباط خوبی برقرار کنند. من فکر می‌کنم بهتر است تا بازیگران تازه‌کار و جوان به خود زمان بیشتری بدهند تا در میان مخاطبان عام بیشتر شناخته شوند. بعد از آن حضور در نقش‌های اصلی یک اثر سینمایی را بپذیرند. طبیعتا فروش بالای فیلم متضمن بازیگر است. اینکه بازیگران جوان در بدو ورود نقش‌های متفاوت بازی کنند، خوب است اما در گیشه نیز باید متضمن فروش باشند.

 

بازیگر «معمای شاه» در مورد تعدد جشنواره به عناوین مختلف بیان کرد: اتفاق خوبی است؛ چون سینما هرچه بیشتر دیده شود بیشتر معرفی خواهد شد و به چشم می‌آید. در نتیجه برگزاری جشنواره به عناوین مختلف می‌تواند به پویایی سینما کمک کند.

 

نواب‌صفوی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص جدیدترین فعالیت در زمینه بازیگری خاطرنشان کرد: یک فیلم  برای هنر و تجربه داشتم. دو سال درگیر سریال سنگین «معمای شاه» بودم و یک قرارداد جدید سینمایی بستم که بنا به صلاحدید عوامل سازنده از بیان جزئیات آن معذورم.