کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» که در سی‌و چهارمین جشنواره فیلم فجر توانسته بود جایزه ویژه‌ را دریافت کند، گفت: ما جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کردیم و سیمرغی به ما داده نشد. در واقع باید بگویم گرفتن این جایزه تاثیر بسزایی در مسیر کاری ما ندارد، چیزی که می‌توانست در جشنواره تاثیر خوبی داشته باشد و به نفع کارگردانان انیمیشن محسوب شود اکران‌های خوبی بود که اتفاق نیفتاد.

 

وی در ادامه افزود: فقط گرفتن این جایزه در اختتامیه جشنواره فیلم فجر این اجازه را به ما داد که پشت تریبون به اندازه یک دقیقه آن هم با غرهای مجری محترم بتوانیم صحبت کنیم و شاید مهمترین دستاورد این جایزه برای ما بود.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن در این دوره از جشنواره فیلم فجر به شدت بایکوت شد، گفت: دلیل این رفتار را همچنان نمی‌دانم شاید به دلیل مفاهیم ارزشی بود که در این آثار وجود داشت و شاید فکر می‌کردند تولیدکنندگان این آثار قرار است جای کسی را در سینما تنگ کند. مخاطب اصلی انیمیشن کودک و نوجوان است و فکر نمی‌کنم این نوع نگاه درست باشد البته در خوشبینانه‌ترین حالت باید بگویم که کم‌لطفی کردند در هر صورت اگر فکر کنند انیمیشن جای برخی از تولیدکنندگان فیلم سینمایی را در این عرصه بگیرد، کوته بینی است.

 

همدانی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید نمایش آثار انیمیشن در جشنواره فیلم فجر می‌تواند برای آنها مفید واقع شود، اظهار کرد: اگر با انیمیشن و تولیدکنندگان این آثار در جشنواره فیلم فجر با احترام برخورد شود قطعاً اتفاق خوبی می‌تواند قلمداد شود در غیر اینصورت قطعاً فیلم‌های انیمیشن می‌تواند جایگاه خود را در میان مردم و همچنین سینما پیدا کند.