مهدی پاکدل بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص حمایت از جوان‌های فیلمساز با رویکرد ماندگاری در سینم؛ گفت: کسی که زحمت بکشد، کار کند و مقوله سینما و اصولا هنر را جدی بگیرد، به طور قطع به ماندگاری نیز فکر می‌کند. البته در جهت تحقق این موضوع حمایت مالی به تنهایی کافی نیست؛ بلکه در کنار آن حمایت معنوی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه سازمان سینمایی و دولت به خوبی در حال انجام آن هستند که جای شکر دارد.

 

وی در مورد اهمیت حق انتخاب در پیشرفت کاری بازیگر بیان کرد: حق انتخاب تا حدودی دست ماست و بقیه آن به مسائل مختلفی بستگی دارد. در واقع این موضوع مانند هندوانه در بسته است؛ یعنی یک بازیگر برخی مواقع با داشتن تمام پارامترهای لازم اثری را انتخاب می‌کند اما بعد که وارد اثر شد با مشخصات ذهنی‌اش و آن چیزی که به آن فکر می‌کرده متفاوت است. پس یکی از مقوله‌های مهم در زندگی بازیگر و یا هر هنرمندی حق انتخاب است موضوعی که پیش‌بینی آن بسیار مشکل خواهد بود.

 

بازیگر «تمشک» در خصوص دلایل موفقیت و محبوب شدنش بین مخاطبان اظهار داشت: لطف خدا و مردم باعث این اتفاق شده است. خوشبختانه چند کار پربیننده مانند فیلم «محمد رسول الله»، سریال «کیمیا» و تئاتر داشتم که به این موضوع کمک کرد.

 

وی افزود: اصولا سینما شغل بسیار سختی است و برای رسیدن به نقطه مطلوب زحمات فراوانی را می‌طلبد. من نیز به اندازه توانم زحمت می‌کشم و کار می‌کنم اگر اتفاق خوبی هم بیفتد، نمی‌دانم باید به پای چه چیزی بگذارم.

 

پاکدل ورود جوان‌های فیلمساز و بازیگر به عرصه سینما در چند سال اخیر را اینگونه تحلیل کرد: به طور قطع جوان‌های ما ورود چشمگیری به عرصه سینما داشتند و این موضوع را در جشنواره فیلم فجر امسال ثابت کردند. البته این نظر من تنها نیست. حرف بسیاری از کارشناسان ماست. در این راستا فیلم‌های «ایستاده در غبار» و «ابد و یک روز» معرکه بود و جایی برای ایراد گرفتن و حرف زدن باقی نمی‌گذاشت.

 

این بازیگر در مورد علاقه‌اش نسبت به فیلم «ایستاده در غبار» چنین گفت: این فیلم را بسیار دوست دارم؛ چون سال‌هاست در مورد دفاع مقدس و قهرمان های کشورمان فیلم ساخته می‌شود اما اغلب آن‌ها دیدنی نبوده و پر از شعارزدگی هستند. واقعا برای اولین بار یک فیلم در این حوزه می‌دیدم که اینقدر تازه و درجه یک بود. آدم از اینکه قهرمانش را روی پرده می‌دید، لذت می‌برد.

 

پاکدل در بخش پایانی صحبت‌های خود از جدیدترین فعالیت سینمایی‌اش خاطرنشان کرد: به احتمال فراوان سال آینده به عنوان بازیگر در کاری سینمایی با آقای افشاریان همکاری خواهم کرد. اسم فیلم هنوز مشخص نیست؛ اما قطعا بهار کلید خواهد خورد.