سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ، در خصوص زائران خارجی مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس در راهیان نور گفت: ما زائران بسیاری از اروپا، آفریقا و آسیا داریم که به صورت‌های مختلف انفرادی، دسته‌جمعی و اتوبوسی به زیارت یادمان‌ها و مناطق راهیان نور می‌آیند.

وی ادامه داد: این زائران خارجی با کنجکاوی جالبی همراه هستند و می‌خواهند بدانند که دلیل پیروزی جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی چه بوده است و باید بدانیم هرکدام از این زائران خارجی سفیری برای بیان عظمت ملت ایران محسوب می‌شوند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خصوص طراحی برنامه‌ها و اقداماتی برای جذب بیشتر این زائران گفت: ما به صورت دستگاهی و غیر دستگاهی برای توسعه کاروان‌های زائران خارجی اقدامات متعددی را برای اجرایی شدن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. برای این زائران راویانی مسلط به زبان‌های خارجی داریم که بتوانند به خوبی تجربه‌های حماسی و پیروزی‌های دفاع مقدس را به این زائران انتقال دهند.

سردار ادیبی تصریح کرد: برای زائران خارجی اماکن و محل اسکان‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم و سیر گردشی مناسبی در میان مناطق مختلف عملیاتی جنوب کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم و انشاءالله با برنامه‌ها و اقدامات مورد نظر با افزایش روز افزون این زائران مواجه خواهیم بود.