عزم جزم هنرمندان برای شرکت در انتخابات

 امروز هفتم اسفندماه روز انتخابات در کشورمان است. روز تعیین سرنوشت کشور به دست خود مردم. و این نشان از دموکراسی و آزادی و حق رای برای تک تک مردم سرزمینمان دارد.

در این میان حضور اقشار مختلفی از مردم را برای شرکت در انتخابات شاهدیم که هنرمندان هم به عنوان یک قشر تاثیرگذار فرهنگی یکی از اصلی ترین حاضران در انتخابات هستند.

خبرنگاران گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان هم به بهانه انتخابات، با چند تن از هنرمندان کشورمان در عرصه سینما و تلویزیون و موسیقی هم صحبت شدند که در ادامه آن را می خوانید:

حمید عسگری خواننده پاپ کشورمان در خصوص انتخابات و رای دادن خود گفت: من شخص مورد نظر خود را انتخاب کردم، ولی ترجیح می‌دهم راجع به آن حرف نزنم. به نظر من برای مردم هر کشوری انتخابات یک مسیر برای دموکراسی است و مردم هر کشوری باید تحت هر شرایطی و بدون هیچ عذر و بهانه‌ای در انتخابات شرکت کنند و در آینده خود نقش ایفا کنند.

 

وی افزود: هر شبکه ماهواره‌ای و یا هر آدمی که از آن سوی دنیا می‌گوید مردم نباید شرکت کنند، دلیلش این است که بین دولت و مردم فاصله بیندازد. پس مردم فکر کنند و به گزینه‌ای که فکر می‌کنند بهتر است، رای دهند.

 

عسگری ادامه داد: حتی با وجود مشکلات که البته در کشورهای دیگر هم وجود دارد، مردم باید در صحنه حاضر شوند. چون اگر که قرار باشد مشکلات رفع شود، این با شرکت کردن در انتخابات محقق می‌شود.

 

این خواننده درباره کسانی که مسیر رای ندادن را انتخاب کرده‌اند، توضیح داد: این نوع افراد آدم‌های منفعلی هستند. این یعنی اطلاعات و آگاهی ندارند. اما باید در نظر داشت که می‌توان در میان کاندیداهای حاضر در انتخابات بهترین افراد را انتخاب کرد.

 

 

زیبا بروفه بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید به حضور در انتخابات کشور به عنوان یک وظیفه گفت: به‌ عنوان یک نفر از هفتاد و چند میلیون نفر ایرانی، شرکت در انتخابات و رأی دادن را وظیفه و مسئولیت خود می‌دانم.

 

وی افزود: شرکت در انتخابات برای مردم هر کشوری وظیفه و احترام به قوانین آن کشور است. هرکس با حضور در انتخابات در سرنوشتی که برای تک تک آدم‌های آن کشور رقم می‌خورد، سهیم است و خوب است که مردم خودشان را در این اتفاق دخیل بدانند و شرکت کنند. چون وقتی رأی نمی‌دهی، حق اعتراضی هم نخواهی داشت.

 

بروفه در ادامه عنوان کرد: در هر کجای دنیا که باشیم، در شرایط و زمان انتخابات کشور، همه مسئول حضور و رأی دادن هستند و نظر شخصی من این است که شرکت کنم.

 

بروفه با تحسین شهامت نامزدهای انتخابات اظهار داشت: وظیفه سنگینی بر دوش نمایندگان مجلس خواهد بود و چه دل بزرگی دارند کسانی که کاندیدای انتخابات می‌شوند. چون باید با تمام تلاش و همت و خود به وظایفشان عمل کنند و پاسخگوی تعهداتشان به مردم باشند و به معنای واقعی نماینده و وکیل مردم در هر منطقه و قشری باشند.

 

 

سعید سلطانی گارگردان تلویزیون در خصوص انتخابات و روز هفتم اسفند گفت: تمامی مردم در این انتخاب شرکت می‌کنند، باید شرکت کنند چراکه اگر علاقه‌مند به آینده کشور خود هستند، باید دخیل باشند و نظر خود را بیان کنند.
 
گارگردان سریال ستایش عنوان کرد:ان شاءالله شاهد اتفاقات خوب در روز جمعه از طرف همه مردم ایران  باشیم. هرکس به آینده علاقمند است بی تردید شرکت می کند.

 

سلطانی خاطرنشان کرد: کنار نشستن مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه باید وارد گود شد.

 

 

کامران تفتی هم در خصوص انتخابات و لزوم حضور در این رویداد ملی گفت : رای دادن هویت ایرانی ماست. من رای می‌دهم. می‌دانم که خیلی‌ها که ایران و ایرانی برایشان مهم است، این کار را انجام می‌دهند.