تندیس طلایی اسکار چقدر می‌ارزد؟+تصاویر

هشتاد و هشتمین مراسم اسکار بامداد فردا (به وقت ایران) در هالیوود، لس‌آنجلس،برگزار می‌شود.

امسال نیز همچون گذشته عده زیادی از ماه‌ها پیش در بخش‌های مختلف فنی، تأسیسات، آشپزی و ... استخدام شده‌اند تا بتوانند این مراسم را بهتر از گذشته اجرا کنند.

*تندیس طلایی اسکار چقدر می‌ارزد؟

یکی از سؤال‌هایی که در رابطه با این مراسم در میان عموم مطرح است، قیمت واقعی هر یک از تندیس‌های اسکار است.

هر یک از اعضاء آکادمی اسکار ملزم به امضاء قراردادی هستند که براساس آن نه خودشان و نه وراث‌شان حق فروش تندیس اسکار را ندارند و در صورت فروش، قیمت این تندیس تنها 1 دلار خواهد بود.

این قانون از سال 1950 لازم‌الاجرا شده ولی براساس گزارش مجله فوربس، پس از این تاریخ حداقل 75 تندیس در بازار سیاه به فروش رسیده‌اند که نه 1 دلار که تا 1 و نیم میلیون دلار قیمت گذاری شده‌اند و در این میان هیچ تندیسی به مبلغ کمتر از 60 هزار دلار فروخته نشده است.

از همه این حرف و حدیث‌ها که بگذریم، خیلی‌ها مشتاقند بدانند که هریک از این تندیس‌ها واقعا چقدر می‌ارزند؟

براساس گزارش «مانی واچ» شبکه «سی‌بی‌اس»، این تندیس که یک پیوتر ( آلیاژی از روی است که به آن رنگ نقره ای مات میدهد) طلااندود است، حدود 400 دلار قیمت دارد که در مقایسه با تندیس طلایی رقابت‌های گلدن گلوب، 400 دلار کمتر است.

*آشپز اسکار کیست؟ غذاهای اسکار چقدر هزینه در بر دارند؟

«ولفگانگ پاک»، آشپز 65 ساله اتریشی، مشهور به بزرگترین آشپز دنیا، 19 سالی است که آشپزی مراسم اسکار و چند ضیافتی که پیش از این مراسم برگزار می‌شود، را به عهده دارد.

«ولفگانگ پاک» آشپزی را از مادرش که به صورت پاره وقت به این کار می​پرداخت فرا گرفت، سپس تکنیک‌های آشپزی را زیر نظر «ریمونه توییله» در هتل دو پاریس موناکو و ماکسیم پاریس فرا گرفت.

وی در 25سالگی (سال 1973) به ایالات متحده مهاجرت کرد و هم‌اکنون صاحب 20 رستوران موفق در سراسر ایالات متحده است.

این آشپز اتریشی وظیفه دارد که یک سالن پذیرایی بزرگ را برای پذیرایی از حداقل  1500 میهمان گرسنه آماده کند، تا پیش از برگزاری مراسم اسکار خود را برای یک رقابت‌ سنگین آماده کنند.

«پاک» می‌گوید برای آنکه بتواند بهترین غذاها را در چنین مراسمی ارائه دهد مجبور است که از هفته‌ها پیش حدود صد نوع غذا، سالاد، دسر و نان را تست کند تا در نهایت بهترین انتخاب را انجام دهد و در این میان تزئین بشقاب‌ها با غذاهای انگشتی چون «برگرهای کوچک»، «سالمون‌های دودی اسکاری شکل»، «پیراشکی‌های کوچک» و «رولت‌های کوچک گوشت» نیز بسیار حائز اهمیت است.

بیش از 350 آشپز به منظور برگزاری این شب سینمایی، در کنار «ولفگانگ پاک» ساعت‌ها کار فشرده انجام می‌دهند.

«پاک» درباره فشردگی کار می‌گوید: هیچگاه در پروسه کار برای مراسم اسکار عصبی نمی‌شودم مگر نیم ساعت آخر که استرس این را دارم که همه چیز خوب برگزار شود، آنچه که به صورت سنتی بر سر میز پذیرایی مراسم اسکار باقی مانده، گلدان مرغ، ماهی‌های سالمون اسکاری شکل و شکلات‌های طلایی اسکاری شکل است که برخی از اعضاء آکادمی هر ساله مشتریان ثابت آن هستند، این غذاها در اسکار یک سنت است.

براساس برآورده‌هایی که انجام شده هر متر مربع از میز پذیرایی ضیافت اسکار بیش از 1 پوند «1 دلار و 50 سنت» ارزش دارد که به عبارتی هر میز پذیرایی با طول 500 فوت در 33 فوت عرض، بیش از 25 هزار دلار هزینه در بر دارد.