بازگشت عموهای فیتیله ای به تلویزیون

فضل الله شریعت پناهی سرپرست شبکه یک سیما گفت: در نوروز 95 شبکه یک با ترکیبی از برنامه‌های شاد و مفرح، به استقبال بهار خواهد رفت.

وی افزود: شبکه یک بعنوان شبکه ملی و عمومی در نوروز امسال سلایق همه هموطنان را در تولید برنامه‌ها در نظر گرفته و امیدواریم تا در ایام تعطیل، هموطنان این شبکه را در نوروز 95 همراهی کنند.

«یک یک» ویژه برنامه تحویل سال 95

یک یک عنوان ویژه برنامه تحویل سال 1395 شبکه است. اجرای این برنامه که علی‌اکبر کریمی آنرا تهیه کنندگی می‌کند، بر عهده سیدعلی ضیا است. «یک یک» از ساعات پایانی آخرین شب سال 94 آغاز می‌شود و تا ساعت10 صبح سال 95 ادامه دارد و در آن هنرمندان و مهمانان مختلفی حضور خواهند داشت.

سرپرست شبکه یک یادآور شد: در این برنامه به مصادیق همدلی در سال 1394 پرداخته می‌شود و مهمانانی نیز در این خصوص به برنامه دعوت خواهند شد.

سریال «فروشگاه بزرگ»

در شب‌های نوروز مجموعه تلویزیونی «فروشگاه بزرگ» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی محمود رضوی هر شب به روی آنتن خواهد رفت. در خلاصه داستان این سریال آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده و فیروز در آستانه عید نوروز به خاطر حفظ اعتبار قالیشویی، سعی می‌کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را ادامه دهد. او که با انبوهی از فرش‌های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد. در سریال فروشگاه بزرگ هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، مجید یاسر، ‌نصرت می‌رعظیمی، شهین تسلیمی و بازیگر خردسال زینب فلاحت پیشه به ایفای نقش می‌پردازند.

«نشان مهربانی»

«نشان مهربانی» به تهیه کنندگی حسین ربانی غریبی تولید مشترک جمعیت هلال ‌احمر و گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای از اول فروردین 95 بعد از سریال شبانه به روی آنتن خواهد رفت. ایثار، از خودگذشتگی و فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه از جمله مباحثی هست که هر شب با حضور یکی از هنرمندان و امدادگران جمعیت هلال احمر به آن پرداخته می‌شود. اجرای نشان مهربانی بر عهده عبدالله روا خواهد بود.

مسابقه «دستپخت»

فضل الله شریعت پناهی تصریح کرد: ما در ایام عید به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم تا آنتن شبکه از مسابقه خالی نباشد. در عید امسال دو مسابقه از شبکه یک به روی آنتن می‌رود. مسابقه دستپخت و مسابقه زیر زنگ. در نوروز 95 مسابقه فینال فینالیست‌ها برنامه آشپزی دستپخت پخش می‌شود.

بگفته فضل الله شریعت پناهی در این مسابقه از بین81 نفر سرآشپز که در پنج ماه گذشته با یکدیگر رقابت کردند 9 سرآشپز به مرحله نهایی رسیدند که برای معرفی سرآشپز سال 94 در ایام نوروز با هم مسابقه می‌دهند. مسابقه «دستپخت» به تهیه کنندگی شاهرخ امیرمعزی و کارگردانی سید وحید حسینی تولید می‌شود. سامان گلریز، کامران سروش، الهه سلامی، معین معینی و جلال زواره داوران بخش فینال مسابقه بزرگ دستپخت هستند.

 مسابقه «زیر زنگ»

مسابقه «زیر زنگ» به تهیه کنندگی مجید بهرامی که با مشارکت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با محوریت امدادرسانی و اطفای حریق به روی آنتن خواهد رفت. «زیر زنگ» مسابقه‌ای اکشن و پرتحرک است که در آن ماموران آتش نشان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بازگشت «فیتیله‌ای‌ها» در شبکه یک

اما شاید یکی از بهترین برنامه‌های شبکه یک در نوروز 95 اجرای برنامه عمو فیتیله‌ای‌ها باشد. فیتیله‌ای‌ها که مدتهاست به دلیل برخی مشکلات، در سیما اجرا نداشتند، در نوروز امسال از طریق آنتن شبکه یک به تلویزیون باز می‌گردند. سرپرست شبکه یک با اشاره به اینکه این اولین اجرای فیتیله‌ای‌ها بعد از ممنوع الکاری در تلویزیون است، اظهار داشت: البته این بار فیتیله‌ای‌ها برای بزرگسالان برنامه اجرا می‌کنند. بگفته فضل الله شریعت پناهی قرار است حمید گلی، محمد مسلمی و علی فروتن در برنامه «هفت سین و بچین»، با اجرای قطعات طنز نمایشی و دعوت از مهمانان نام آشنا، بینندگان را سرگرم کنند.

وی افزود: این سه بازیگر خوب تلویزیون قرار است برنامه‌های نوستالژی دوران گذشته و کودکی اعم از کارتن، سریال تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را بازنمایی کنند. تهیه کننده این برنامه علیرضا آقایی است.

زنگ نقاشی

این برنامه به تهیه کنندگی فرشید یحیوی، ویژه کودکان و خردسال است که در ایام نوروز در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این برنامه شخصیت‌های مدادرنگی طراحی شده است که این مداد‌ها در هر برنامه نقاشی‌های ارسالی بچه‌ها را معرفی می‌کند. بچه‌ها برای ارسال نقاشی با مراجعه به سایت www. naghashi. ir و ارسال نقاشی‌هایشان، امکان معرفی و پخش نقاشی‌های ارسالی خود را از شبکه یک فراهم می‌کنند.

در پایان برنامه سیزدهم از بین21 نقاشی بر‌تر جایزه و نشان مداد طلایی به نفر بر‌تر اهدا می‌شود. در این برنامه همچنین امکان راه اندازی نمایشگاه مجازی نقاشی در سایت با نام انتخابی خود بچه‌ها فراهم شده است بدین صورت که با ورود به بخش راه اندازی نمایشگاه و تکمیل اطلاعات، نقاشی‌های خود را ارسال و این نمایشگاه به نام خود بچه‌ها ماندگار خواهد شد. برنامه زنگ نقاشی هر روز ساعت 11 مه‌مان کودکان ایرانی خواهد بود.

شادیهای بهار، آیین‌های ماندگار

به منظور آشنایی و معرفی بهتر آیین‌های قدیمی ایرانیان در نوروز، برنامه «شادیهای بهار، آیین‌های ماندگار» به تهیه کنندگی محسن کرمی و با اجرای رسول نجفیان به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه از روز اول فروردین 95 و قبل از بخش خبری ساعت 19 در 12 قسمت 20 دقیقه‌ای، رسم و آیین ایرانیان قدیم از جمله نوروزخوانی، سبزه نشانی، دید و بازدید و خرید عید، روز طبیعت و گلریزان را در بخش‌های نمایشی و با حضور بازیگران در دکوری جذاب نمایش خواهد داد. روح الله انصاری کارگردان و مرتضی افضلی مدیر تولید برنامه شادیهای نوروزی هستند.

استودیو بهاران

این برنامه به تهیه کنندگی مشترک مقداد مومن‌نژاد و مجید خواجه‌نژاد به پوشش کامل کاروان‌های راهیان نور در جنوب کشور می‌پردازد. این برنامه که از 20 اسفند تا 12 فروردین روی آنتن شبکه یک خواهد رفت هر روز در سه نوبت 15 دقیقه‌ای و بصورت زنده اخبار و برنامه‌های راهیان نور را اطلاع رسانی می‌کند. اجرای همایش‌ها، برنامه اعزام‌ها، یادمان‌ها، معرفی شهدا و نمایش مناطق عملیاتی خوزستان از بخش‌های اصلی برنامه استودیو بهاران است.» اقبال واحدی» و» محمدرحمان نظام اسلامی» اجرا خواهد شد.

نقش تازه

در تعطیلات نوروز 95 سری سوم برنامه نقش تازه به تهیه کنندگی» حمید نوبهار» با موضوع فرزندآوری به روی آنتن خواهد رفت. سری سوم نقش تازه از اول فروردین قبل از بخش خبری ساعت 14 در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای با هدف ترغیب و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری پخش خواهد شد. ساختاری ترکیبی این برنامه شامل نریشین، نمایش، گفتگو با بچه‌های زیر شش سال و نتیجه گیری است و در آن از حضور روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، پزشکان و کار‌شناسان مذهبی استفاده شده است. نقش تازه با مشارکت گروه معارف اسلامی شبکه یک و موسسه تحقیقات راهبردی ژرفا وابسته به معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تولید شده است.

خاطره

برنامه «خاطره» به تهیه کنندگی و اجرای لعیا عباس میرزایی از 27 اسفند هر شب بعد از بخش خبری ساعت 19 در 26 قسمت 17 دقیقه‌ای به روی آنتن می‌رود. در برنامه خاطره تصاویر نوستالژی از جمله مستندهای اواخر دهه50 تا 70، سریال‌های قدیمی مانند «طاق نصرت» و «ازدواج پرماجرا» و فیلم‌های سینمایی از جمله «بی‌بی چلچله» و «هارولد و اسپیدی» پخش خواهد شد. پخش تصاویر روز 13 بدر سال 1358 همراه با مصاحبه‌های مردمی، هفت سین شهدا، مستند ضرب سکه 20 ریالی برای سفره‌های هفت سین و مصاحبه‌های مردمی سال 1360 همزمان با جنگ تحمیلی از بخش‌های برنامه خاطره را تشکیل می‌دهد.

پخش اولین سری برنامه کلاه قرمزی، قصه قصه و نماهنگ‌های دهه 70 که از شبکه یک پخش شده بود از دیگر بخش‌های برنامه زیبای خاطره است. جالب است که خیلی از این تصاویر را مردم در دهه‌های گذشته به صورت سیاه و سفید تماشا کرده بودند که در برنامه خاطره در ایام نوروز این تصاویر بصورت رنگی به نمایش در می‌آید. خاطره در روز مادر و 12 فروردین هم تصاویر نوستالژی مرتبط با این ایام را پخش می‌کند.

آفتاب شرقی

ویژه برنامه نوروزی آفتاب شرقی به تهیه کنندگی» سعید عباسی» شامل 10 برنامه است که از روز دوم فروردین قبل از اذان ظهر پخش می‌شود. در چهار برنامه اول حجت الاسلام علوی درباره دعای تحویل سال صحبت خواهد کرد. سه برنامه بعدی هم با حضور ابوالفضل بهرام‌پور درخصوص آیت الکرسی سخن خواهد گفت. در سه برنامه منتهی به میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) با حضور خانم حاجی عبدالباقی درباره زندگی و خصوصیان این بانوی بزرگ اسلام گفتگو می‌کند. ندا ملکی و علی جباری مجریان نوروزی آفتاب شرقی هستند.

سرپرست شبکه یک در پایان تصریح کرد: سعی ما این است که در نوروز 95 در تمام ساختار‌ها، برنامه‌ای جذاب تولید کنیم.