لاله اسکندری از آقای بازیگر می گوید

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون که اولین تجربه حضورش در تلویزیون را با بازی در سریال «خاک سرخ» به ثبت رسانده است درباره پرویز پرستویی که در سریال «خاک سرخ» فعالیت داشته و در احساسی ترین لحظه سریال (پایان بندی) این دو بازیگر با هم همباز شدند درباره جایگاه پرستویی در سینما و تلویزیون ایران گفت: پرویز پرستویی بازیگر بسیار توانمندی است که در عرصه های مختلف درام و ملودرام همچنین کمدی موفق عمل کرده است اگر توجه به کارنامه کاری این بازیگر داشته باشیم خواهیم دید در فیلم هایی چون «مارمولک» و «لیلی با من است» بسیار موفق عمل کرد از سوی دیگر در آثاری چون «آژانس شیشه ای»، «خاک سرخ»، «روبان قرمز» هم به شدت توانمند ظاهر شده است.

توانمندی در بروز احساسات و عواطف

وی در ادامه گفت: پرویز پرستویی از معدود بازیگران مرد در سینمای ایران است که توان بروز احساسات و عواطف خود را در چهره و صدای خود دارد . او به خوبی از عهده صحنه های احساسی برمی آید و اشک از دیدگانش جاری می شود و تاثیرگذاری آن لحظه را در نگاه مخاطب چندبرابر بالا می برد .

بازیگر توانمند ژانر کمدی و جدی

بازیگر فیلم سینمایی «مخمصه» در ادامه گفت: پرویز پرستویی در هر دو ژانر کمدی و سینمای جدی بسیار موفق است در حالی که این دو ژانر بسیار باهم متفاوت است و هر فردی توانایی حضور در هر دو ژانر را با توانمندی بالا ندارد او در هر دو ژانر توانسته است بدرخشد و موفق عمل کند و آثار درخشانی در عرصه سینما و تلویزیون خلق کند.

اسکندری درباره لحظه ای از خاک سرخ که در مقابل دیدگانش پدر را به اسارت می برند گفت: متاسفانه در مجموعه «خاک سرخ» با «پرویز پرستویی» همبازی نبودم تنها در جایی با هم بازی داشتیم که  فینال مجموعه بود و صحنه  تاثیرگذار و بسیار احساسی بود. من زمانی به پدرم می رسم که او را به اسارت می برند. و ما در کنار هم بازی نداشتیم و نمایی دو نفره (توشات) نداشتیم . اما وقتی سریال را بعد از پخش دیدم کار ایشان بسیار خوب بود و لحظه های درام به زیبایی هرچه تمام‌تر از کار درآمده بود.