بازگشت متفاوت فیتیله ای‌ها در نوروز 95

محمد مسلمی کارگردان برنامه «هفت‌سین رو بچین!» نیز در این باره می‌گوید: «در واقع این مجموعه مناسب خانواده است و بحث اقوام نیز مثل همه برنامه‌های ما در آن پررنگ خواهد بود.»

فضل‌الله شریعت‌پناهی سرپرست شبکه یک سیما، به تازگی از اجرای برنامه‌ای توسط گروه فیتله‌ای‌ها در ایام نوروز، برای مخاطب بزرگسال خبر داده که اگر با استقبال روبرو شود ادامه خواهد یافت. به گفته او، این شروعی برای از سرگیری دوباره برنامه‌‌های این گروه در تلویزیون خواهد بود و فیتیله‌ای‌ها در اعیاد طول سال، برنامه‌‌هایی با عنوان «سفره رو بچین!» را روی آنتن خواهند برد.

البته برنامه نوروزی آن‌ها «هفت‌سین رو بچین!» نام دارد که محمد مسلمی کارگردان این‌ مجموعه، درباره آن به آی‌سینما می‌گوید: «در روزهای تعطیلات نوروز، خانواده‌ها دور هم جمع هستند و ما به مجموعه‌ای فکر کردیم که با آیتم‌های متنوع برای این روزها مناسب باشد. در واقع در میان این آیتم‌ها موضوعات خانوادگی و بحث اقوام گنجانده شده و در کل برنامه ریتم مناسب با روزهای شاد دارد.» به گفته او هر قسمت از این مجموعه نوروزی 60 دقیقه خواهد بود.

پیش از این، گروه فیتیله‌ای‌ها با سریال «عکاسخانه» تجربه تولید برنامه برای مخاطب بزرگسال را داشته‌اند و قرار بود برنامه‌ای با عنوان «ترشی هفت بیجار» را نیز در همین زمینه تولید کنند. مسلمی درباره برنامه تازه در نوروز با «ترشی هفت بیجار» که قبلا طرح آن را داده بودند، توضیح می‌دهد: «برنامه‌ای که از آن صحبت می‌کنید بیشتر نمایشی بود، اما در «هفت‌سین رو بچین!» ما بخش‌هایی مثل مسابقه و ترانه نیز در کنار آیتم‌های نمایشی خواهیم داشت و ساختار این دو برنامه در کل متفاوت است. در واقع چیدمان آیتم‌های برنامه نوروزی ما با دیگر برنامه‌های مشابه هم متفاوت است. بیشتر برنامه‌های خانوادگی، گفت و گو محور هستند ولی ما در این 60 دقیقه آیتم‌های مختلفی داریم که مثل تابلوهای رنگارنگی در کنار هم قرار خواهند گرفت.»

البته مسلمی که نمی‌خواهد برنامه نوروزی‌شان را لو بدهد، توضیح بیشتری درباره جزئیات نمی‌دهد: «این برنامه شبیه جنگ‌های قدیمی هم نخواهد بود که مهمان 30 تا 40 دقیقه صحبت کند. می‌توانم این‌طور بگویم که ما مهمان و بخش عروسکی هم داریم، اما مدل برنامه‌مان مثل دیگر برنامه‌ها نیست که مخاطب می‌تواند بدون نگاه کردن و تنها با شنیدن، آن را دنبال کند، جذابیت‌های بصری دارد و مخاطب باید آن را نگاه کند.»

او  در پایان، در پاسخ به این‌که بحث اقوام در این‌ برنامه برای دلجویی گنجانده شده است؟ می‌گوید: «به هر حال ما همیشه تابع وحدت ملی بوده‌ایم و اگر هم به برنامه‌های قبلی ما نگاه کنید می‌بینید که همیشه بحث اقوام در آن‌ها پررنگ بوده‌ است. در واقع آن مسئله گذشته است و ما این بخش را طبق روال همیشگی در برنامه قرار داده‌ایم.»