سری جدید «قند پهلو» که به مناسبت ایام نوروز تولید شده با اجرای رضا رفیع است و داوری شهرام شکیبا و ناصر فیض  هر شب از شبکه آموزش پخش می شود.

«نطق پس از دستور»، «همه گزینه‌های روی میز»، «شهر بدون صله»، «مداخلات بشردوستانه» و «از روی دست شاعر» بخش‌های برنامه «قند پهلو» را تشکیل می‌دهند.

برنامه «قند پهلو» به تهیه کنندگی امیر قمیشی هر شب ساعت 22 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

در همین رابطه مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان استعداد شعری موجود در ذات ایرانی ها اظهار داشت: به این قبیل برنامه ها اعتقاد دارم زیرا که ذات ایرانی و خیلی از آنها از شاعرای بزرگ ایرانی تاثیر پذیرفته و استعداد شعری آنها تحت تاثیر قرار دارد و برنامه «قند پهلو» شبکه آموزش می تواند این سبک استعدادها را شکوفا کند به خصوص اینکه در غالب طنز باشد مخاطب بیشتری را جذب می کند.

وی افزود: بعضاً ایرانیها حتی در بعضی از جملات روزمره معمولی خود دارای وزن شعری می باشند که وقتی توجه می کنید می بینید وزن شعرهای شناخته شده را دارا می باشد بنابراین این یک نوع استعداد شعری و گرایش شعری در آنها وجود دارد.

رحماندوست همچنین در مورد این قبیل برنامه ها و تاثیر آن  بر روی نسل جوان و دوری جستن از شبکه های غربی گفت: ما قبل از اینکه به فکر این باشیم که فرزندانمان را از فرهنگ های بیگانه روی برگردانند باید بتوانیم اینها را در داخل با یک برنامه و محتوای داخلی که به خصوص در قالب طنز و محتوای آن بحث اجتماعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید به فکر تولید و پخش برنامه هایی که به نفع فرزندانمان می باشد باشیم این زمانی محقق می شود که این امر طبیعتاً روی برگرداندن از برنامه های غرب و افکار غربی را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درپایان به تاثیر برنامه «قند پهلو» در زندگی اجتماعی مردم پرداخت و گفت: حتماً این قبیل برنامه به خصوص برنامه قند پهلو که با سبک طنز به معظلات اجتماعی زندگی مردم می پردازد و به خاطر حساسیتی که مردم نسبت به آنها دارا می باشند و همچنین می تواند تلنگرهایی  به استعداد های شعر شاعری ایرانی شود و وسیله ای باشد تا تعداد شعرای خوبی در کشور ظهور کند و ادامه این برنامه را مفید و موثر در توسعه و پرورش استعداد شعری ایرانی ها می دانم و حتماً تاثیر بسزایی خواهد داشت.