روایت رضا صادقی از کاپشنی که مرتضی پاشایی رویش انداخت

خاطره ای از یکی از نوروزهای خود را این گونه تعریف کرد: نوروز سال ۹۳ بود که قرار شد برای ضبط کلیپ ویژه برنامه احسان علیخانی سر فیلمبرداری حاضر شویم  و در روزی که هوا به شدت سرد بود، قرار تصویربرداری گذاشته بودیم و من به همراه دوستان دیگر و زنده یاد مرتضی پاشایی جمع شدیم. من لباس تابستانی پوشیده بودم و چون هوا سرد بود،  مرتضی پاشایی کل آن محوطه را گشت تا برای من کاپشنی پیدا کند و آخر سر هم موفق شد و کاپشن خود را روی شانه های من انداخت و در طول تصویربرداری هم بارها از من می پرسید: «عمو سردت نیست که؟»

وی افزود: مرتضی در آن روزها که نزدیک عید بود و اتفاقا او هم به دلیل بیماری حال و روز خوبی نداشت نزدیک من آمد و گفت: «عمو سال بعد عکس من را هم کنار عکس همشهری ات ناصر عبداللهی بگذاری. غمگین شدم و اخم کردم و حالم گرفته شد. هیچ انرژی ای برای ادامه ضبط نداشتم و گفتم: «تو حالت خوب می شود پسر. فکر منفی هیچوقت نکن. خدا تو را و ما را دوست دارد. خدا به خاطر همه دوستدارانت و دعای خیر آنها حتما حالت را خوب می کند. مرتضی خندید و آن خنده هنوز در ذهن من است.

این خواننده موسیقی پاپ کشورمان بیان کرد: هر سال نزدیک عید یاد جمله مرتضی می‌افتم و دلم می گیرد. یاد آن روز می افتم که با چه ادب و احترام با همه عوامل برخورد می‌کرد و مردم چقدر دوستش داشتند. این عزت و احترامی که مردم برایش قائل بودند فقط خواست خدا بود و نجابت این پسر دلیل اصلی آن. مرتضی نمونه واقعی هنرمندی بود که با سختی فراوان خودش و آثارش را توانست در جامعه موسیقی و بین مردم معرفی کند و به مرور به ستاره موسیقی کشور تبدیل شود. خیلی‌ها به این موج محبوبیت آثار پاشایی حمله می کردند ولی قلب این پسر به قدری بزرگ و صاف بود که همه دیدیم چطور بخش بزرگی از تاریخ موسیقی پاپ این سال ها را تشکیل داد.

صادقی در پایان درباره تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود گفت: فعلا در تور کنسرت های آمریکا هستم و قرار است چند اجرای دیگر هم داشته باشم تا ببینیم خدا چه می خواهد. امیدوارم سال جدید سالی پر از لبخند برای اهالی موسیقی و مردم ایران باشد.