همواره مخاطبین عام علاقه دارند بدانند که هنرمندان چهره و یا شناخته شده چقدر به آداب رسوم مرسوم پایبند هستند از این رو با برخی از بازیگران گفت‌وگویی کوتاه داشتیم. در این گفت‌وگو با محسن افشانی گپی زدیم که به شرح ذیل آمده است.

- شما به عنوان هنرمند جوانی که شناخته شده هستید قطعاً متناسب با سنی که در آن قرار دارید مخاطبان قابل توجهی که همسن خودتان هستند نیز به شما توجه خواهند کرد و علاقه‌مند هستم که بدانم هنرمندی که در سنین جوانی قرار دارد تا چه اندازه به آداب و رسوم سنتی خود همچون نوروز و مراسمی که مربوط به برگزاری آن است، اعتقاد دارد؟‌

افشانی: سال گذشته بعد از 7 سال در کنار خانواده بودم چرا که متأسفانه یا خوشبختانه آنقدر درگیر کار هستیم که فرصت کنار خانواده بودن را از دست می‌دهیم، در حال حاضر هم مشغول به کار هستم.

 

- کمی از گذشته بگویید و اینکه مراسم دید و بازدید از بزرگ‌ترها را چگونه به جای می‌آورید؟

افشانی: همیشه خانه عمو بزرگمان جمع می‌شدیم به دلیل اینکه آنها بزرگ‌تر خانواده بودند تمام خانواده نیز در این روزها به دیدن آنها می‌آمدند و در آنجا دور هم جمع می‌شدیم. مادربزرگم یک آش سرکه بسیار خوشمزه درست می‌کرد و آن دور هم می‌خوردیم که البته لذت هم‌ می‌بردیم.

- آیا همچنان بزرگ‌ترهای فامیلتان مثل مادربزرگ و پدربزرگ در قید حیات هستند؟

افشانی: در حال حاضر فقط مادر مادرم در قید حیات هست که همه در اولین روزهای عید به دیدن آن می‌رویم.

-در سال 94 در حوزه کاریتان چه اتفاق مهمی افتاده که آن را دوست داشتید؟‌

افشانی: در فیلمی به نام «گرگ و میش» بازی کردم که واقعاً دوستش داشتم البته تله‌فیلم زیاد بازی کردم که واقعاً‌ این یکی را از میان آنها بیشتر دوست داشتم. چند پیش سریال «شیوع»‌، را روی آنتن داشتم که از شبکه یک پخش می‌شد، اما متأسفانه چون کار خوب کمتر تولید می‌شود خیلی من هم بازی نمی‌کنم و بیشتر تلاش کردم در فضای تولید باقی بمانم. در حال حاضر مشغول پیش‌تولید فیلم خودم هستم که می‌خواهم تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلمم را نیز انجام دهم. بعد از ساخت این تله‌فیلم به سراغ ساخت اولین اثر سینمایی خودم می‌روم.

- در سال جدید چه آرزویی برای سینما و سینماگران دارید؟

افشانی: چون می‌دانم که زیرساخت‌های ما در حوزه سینما در حال از بین رفتن است آرزو می‌کنم زیرساخت‌هایمان برای ادامه کار درست شود البته این موضوع دلایل خاص خودش را دارد که یکی از آنها نداشتن بودجه کافی است نبودن بودجه کافی موجب شده که تولیدات در عرصه سینما به حداقل برسد و این مورد باعث بیکاری خیلی از همکاران من شده است که نتیجه این شرایط جذب بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای خواهد بود که پیش از این نیز شاهدش بوده‌ایم. اگر من دستم به جایی بند بود کاری می‌کردم که خانواده سینما تأمین باشد. بیکاری نباشد شاهد پیوستن بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای نیستیم.

- اگر قرار باشد به مسافرت بروید کدام منطقه از ایران را انتخاب می‌کنید؟

افشانی: اگر فرصتی به دست بیاورم به مسافرت بروم ایران نمی‌مانم و ترجیح می‌دهم خارج از ایران زمان خود را در ایام نوروز بگذرانم.

-برای مردم و علاقه‌مندان به بازی خودتان چه آرزویی می‌کنید؟

افشانی: امیدوارم که محبت مردم نه تنها به من بلکه به همه سینما و سینماگران نیز زیاد شود متأسفانه با ظهور شبکه‌های اجتماعی این شرایط محبت‌آمیز کمرنگ شده است نمی‌دانم یا واقعا‌ً دل خوشی ندارند یا دوستمان ندارند. یا از شبکه‌های اجتماعی البته به درستی استفاده نمی‌کنند.