محمدعلی کشاورز (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ اصفهان) بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایران است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

  

زندگی‌نامه

 نام خانوادگی قبلی او اصلانی بوده‌است. بعد از ازدواج نتیجه این ازدواج دختر وی به نام نلی است که در بلژیک زندگی می‌کند.وی فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است. او از فارغ التحصیلان رشته نقشه برداری نیز میباشد و مجری‌گری برخی برنامه‌های مربوط به نقشه‌برداری در صدا و سیما به عهده‌ی ایشان بوده است.

 

فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۳۹ با حضور در نمایش «ویولن‌ساز کره‌مونا» آغاز کرد و سپس با ایفای نقش در نمایش‌هایی همچون «آنتیگون»، «آندورا»، «ادیپوس شهریار»، «بازی استریندبرگ»، «دایی وانیا»، «عاشق مترسک»، «لبخند باشکوه آقای گیل» و شماری دیگر به بازیگری حرفه‌ای در تئاتر بدل شد. محمد علی کشاورز در دی ماه 94 در بیمارستان بستری شد.

مجموعه‌های تلویزیونی

در سال ۱۳۴۷ به تلویزیون رفت و کارگردانی هنری قسمت‌هایی از سریال «خانه قمر خانم» را به عهده گرفت. کشاورز در سریال‌های تلویزیونی زیادی «هزاردستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و ... به نقش آفرینی پرداخته است.

فیلم‌های سینمایی

 

رگبار، خشت و آینه، برزخی‌ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، جستجو در جزیره،دلشدگان، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه و کمیته مجازات.

افتخارات

 

کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساختۀ علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.