بر این اساس انتظار می‌رود این شرکت با گرفتن جای شرکت"وال مارت"، به بزرگترین خرده فروشی در جهان تبدیل شود.

جانگ یون (Zhang Yun)، مدیر عامل گروه شرکت‌های "علی بابا" می‌گوید: 3 هزار میلیارد یوان یک سرآغاز جدید است و هدف بعدی ما این است که تا سال مالی 2020، میزان معاملات خود را به 6 هزار میلیارد یوان برسانیم.

گائو هونگ بین (Gao Hongbing) معاون مدیر عامل گروه علی بابا و رئیس پژوهشگاه علی بابا اظهار داشت فراتر رفتن میزان تجارت الکترونیک این گروه از 3 هزار میلیارد یوان نشان می‌دهد که فناوری اینترنت به طور مستمر زمینه‌های بازرگانی را گسترش و روابط بین صنایع تولیدی و مصرف کنندگان را تغییر داده است و همچنین به افزایش تقاضای مصرف کمک کرده است.

وی در این باره می‌گوید: "علت موفقیت ما ایجاد سکویی است که فروشندگان و خریداران می‌توانند آزادانه و به راحتی با یکدیگر معامله کنند و از این روش معامله لذت ببرند. توسعه این سکوی اینترنتی، یکی از عوامل مهم توسعه سریع ما به شمار می‌رود."

وی افزود: در گذشته، تولید‌کنندگان تنها محصولات خود را در اختیار فروشندگان قرار می‌دادند و در مراحل دیگر دخالتی نداشتند. اما به دنبال توسعه سریع شبکه اینترنت، تولید‌کنندگان از طریق آن توانستند به راحتی از علائق مصرف‌کنندگان در زمینه خرید و همچنین جریان فروش محصولات خود مطلع شوند. آنها می‌توانند براساس این اطلاعات، تولید خود را تعدیل کنند و حتی محصولات خود را مجدداً طراحی کنند. به این ترتیب، تولید هدفمندتر و آزادانه‌تر شده است.

لی هوا گان (Li Huagang) مدیر عامل شرکت هایر از بزرگترین تولید کنندگان لوازم الکترونیکی چین نیز در این باره دیدگاهی مشابه با معاون مدیرعامل علی بابا دارد و می‌گوید: میزان فروش شرکت هایر پس از همکاری با علی بابا از سال 2012 میلادی، به مراتب افزایش یافته و مهم‌تر آنکه تفکر و الگوی بازرگانی هایر نیز تغییر کرده است.

"بسیاری از مشتریانی که از طریق شبکه اینترنت محصولات ما را می‌خرند نظرات سازنده را به ما ارائه داده‌اند. من فکر می‌کنم تجارت الکترونیک میزان فروش ما را افزایش داده و مهم‌تر آن‌که با این روش می‌توانیم اطلاعاتی درباره میزان رضایت خریداران به دست بیاوریم. این امر در گذشته که از شبکه اینترنت استفاده نمی‌کردیم امکان پذیر نبود. ما از طریق معاملات الکترونیکی داده‌های بسیار ارزشمندی به دست آورده‌ایم. بنابراین، همکاری ما با علی بابا نه تنها راهی برای فروش محصولات ما از طریق این سکوی است بلکه به تقویت توانایی کلی شرکت ما نیز کمک کرده است."

بر اساس آمار‌های منتشر شده، تاکنون بیش از 450 میلیون نفر در شبکه پرداخت الکترونیکی "علی پی" (alipay) یکی از زیرمجموعه‌های "علی بابا" ثبت نام کرده‌اند و در این میان تعداد کاربران روستایی این شبکه از 60 میلیون نفر فراتر رفته است. از سوی دیگر، اداره آمار ملی چین نیز خبر داد، در سال 2015 کل میزان معاملات خرده فروشی چین به 30 تریلیون رسیده که در این میان میزان معاملات شرکت علی بابا در سال مالی 2016 حدود یک دهم این تعداد را تشکیل می‌دهد. شرکت "وال مارت" برای رسیدن به جایگاه کنونی خود 54 سال تلاش کرده است ولی "علی بابا" فقط با 13 سال کار به این هدف رسیده است.

براساس گزارش منتشر شده شرکت وال مارت آمریکا، میزان فروش این شرکت در سال مالی 2016 با کاهش 0.7 درصدی به 482 میلیارد دلار (برابر با حدود 3 هزار و 143 میلیارد یوان) رسید. انتظار می رود گروه علی بابا در آینده نزدیک از وال مارت پیشی گرفته و به بزرگترین شرکت خرده فروشی جهان تبدیل شود.