خانم بازگیر: آرزو می‌کنم دست دشمن از کشورم دور باشد

همواره مخاطبین عام علاقه دارند بدانند که هنرمندان چهره و یا شناخته شده چقدر به آداب رسوم مرسوم پایبند هستند از این رو با برخی از بازیگران گفت‌وگویی کوتاه داشتیم . در این گفت‌وگو با شهرزاد کمال‌زاده گپی زدیم که به شرح ذیل آمده است.

- طی مصاحبه‌های عیدانه که با برخی از هنرمندان جوان داشتیم برخی از آنها به قول خودشان خیلی حال و حوصله سفره هفت‌سین و مراسمی از این دست را نداشتند یا برای رفع تکلیف مراسم را به جای می‌آوردند.شهرزاد کمال‌زاده تا چه اندازه خودش به آداب و رسوم و اجرای آنها پایبند است؟

کمال‌زاده: اتفاقاً بر عکس ما به آداب و رسومی که مربوط به سال نو می‌شود بسیار اهمیت می‌دهیم باید این نکته را در نظر بگیرید که ما خانواده بهاری هستیم. چرا که هم من و هم خواهرم به ترتیب در یکم و 7 فروردین به دنیا آمده‌ایم. همواره عیدها برای ما به صورت خیلی جدی تولدی دوباره به حساب می‌آید. تلاش می‌کنم که در سال جدید اتفاقات جدیدی نیز برایم به وجود بیاید. برای من و خانواده‌ام هیچ وقت آداب و رسوم زیبای ایرانی کهنه و قدیمی نمی‌شود. به نظرم چنین آدابی بخشی از موارد مثبت را در وجود ما زنده نگه می‌دارد. ما همچنان سفره هفت‌سین می‌اندازیم و هنوز برایمان جذاب است. نه تنها عیدی می‌گیرم بلکه مجبور به عیدی دادن نیز هستم.

 

- در صحبت‌هایتان اشاره به عیدی دادن کردید آیا با توجه به اینکه سال‌هاست خودتان از طریق حرفه‌تان کسب درآمد می‌کنید خانواده‌ در زمان سال تحویل توقع گرفتن عیدی از شما را دارند؟

کمال‌زاده: آنها توقع عیدی مادی ندارند همین که کنار هم هستیم و احترام‌ها را نگه می‌داریم و با هم بودن را یادمان نرفته است فکر می‌کنم برایشان عیدی باشد. اما در مجموع عیدی دادن را دوست دارم چرا که بخشندگی بهتر از گرفتن چیزی است و همیشه در خونم بخشندگی بوده است.

- آیا بزرگتری که در فامیل دارید که در قید حیات باشد و به بهانه آن اقوام در اولین روزهای عید دور هم جمع بشوند؟

کمال‌زاده: مادرِ پدرم در قید حیات هستند که خدا حفظشان کند و این وظیفه ما و اقوام است که در اولین روزهای عید به دیدن او برویم و احترام به بزرگ‌ترها و دید و بازدید نیز در میان ما همچنان رعایت می‌شود اما واقعاً به اندازه قدیم این مراسم وجود ندارد.

- با توجه به نوع کارتان آیا سال‌های گذشته در سال تحویل کنار خانواده بوده‌اید؟

کمال‌زاده: سال گذشته تا آخرین روزهای اسفند سر کار بودم اما امسال برنامه قطعی ندارم اما به احتمال زیاد برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا برای مسافرت در کنار خانواده به شمال برویم.

- با بسیاری از هنرمندان که صحبت‌ کرده‌ایم شمال را برای مسافرت انتخاب کردند این در حالی است که سایر نقاط کشور نیز در این ایام دیدنی است.

کمال‌زاده: به نظرم از بس گرانی است اما به لحاظ اقتصادی واقعاً‌ این قضیه وجود دارد که در ایام نوروز ارقام به صورت نجومی بالا می‌رود اما به نظرم باید به دور از چشم و هم چشمی‌ها جایی برای مسافرت انتخاب کنیم که حالمان را خوب می‌کند.

-بهترین اتفاق کاریتان در سال 94 چه بود؟

کمال‌زاده: سریال «نیاز» را بسیار دوست داشتم و به نظرم بهترین اتفاق سال گذشته بود که بازخوردهای خوب آن را در جامعه می‌دیدم.

 

- نگاهتان به سال جاری چیست و برای آن چه برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

کمال‌زاده: به نظرم هیچ وقت نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما همیشه نگاهم این است که در سال جدید قرار است اتفاق‌های بهتری بیفتد. امیدوارم در سال جاری تولیدات بیشتری در سینما صورت بگیرد تا همکاران بیشتری مشغول به کار شوند. البته تصمیم دارم در سال جدید مانند دو سه سال اخیر با وسواس بیشتری کارهایم را انتخاب کنم و تنها دلیل این تصمیمم احترام به شعور مخاطب است.

- آرزویتان در سال جدید برای اهالی سینما چیست؟

کمال‌زاده: تمام اهالی فرهنگ و هنر به خصوص سینما یک خانواده هستند و یک خانواده باید حواسشان به هم باشد و امیدوارم جناح‌بندی‌ نباشد و همه به این باور برسیم که قرار نیست هیچ کدام از ما جای فرد دیگری را بگیرد.

-در پایان برای مردم ایران چه آرزویی می‌کنید؟

کمال‌زاده: ابتدا آرزو می‌کنم دست دشمن از کشورم دور باشد و امیدوارم تمام مردم ایران در صلح و صفا و آرامش زندگی می‌کنم.