با استعفای علی رهبری موافقت نشد

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون پذیرفتن استعفای علی رهبری رهبر ارکستر سمفونیک و ملی اظهار داشت: با استعفای ایشان موافقت نشده البته بحث تمدید قرارداد ایشان مطرح بود که نیاز به مذاکره دارد. در این راستا با معاونت هنری صحبت شده اما آقای رهبری خواسته‌هایی دارند ما نیز نظام‌هایی در کار خود داریم که آنها باید به توافق برسند تا ایشان به کارش ادامه دهد و ما هم در این رابطه به ضوابط خود عمل کرده باشیم.

جنتی در پاسخ به سؤالی پیرامون بیماری کیارستمی تصریح کرد: پس از مطلع شدن از طریق رئیس سازمان سینمایی، بلافاصله بنده با آقای هاشمی وزیر بهداشت صحبت کرده و تماس گرفتم، وضعیت ایشان را تشریح کردم و آقای هاشمی از ایشان عیادت داشته‌اند و پزشکان متخصصی را برای ایشان در نظر گرفته و تحت مراقبت هستند.

وزیر ارشاد در پاسخ به سؤال دوم فارس پیرامون سفر به کشور هند و عدم اطلاع‌رسانی در سایت وزارت ارشاد و رایزنی ایران در کشور هند، گفت: مسافرت بنده رسمی نبود شخصی و به همراه همسرم به هند رفتم.

وی به سفر 20 سال گذشته خود به این کشور اشاره کرد و گفت: 20 سال قبل به هند رفته بودم و دوست داشتم باز هم بروم. هند یک قاره دارای ادیان و مکاتب بسیار است. به تاج محل رفته و از آنجا بازدید کردم ولی در عین حال که سفرم شخصی بود سعی کردم استفاده تمام کرده و بازدیدهایی داشته باشم حتی با وزیر فرهنگ و امور اقلیت‌های این کشور نیز دیدار داشته و در مراسم نوروزی ایرانیان مقیم هند شرکت کردم.

جنتی به برنامه‌های حوزه کتاب در سال جاری اشاره کرد و در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: در حوزه‌های مختلف اولویت‌هایی را در جهت توسعه فرهنگ اسلامی و ایرانی در نظر داریم که به طور مثال در حوزه کتاب تلاش داریم که نظارت بر چاپ و انتشار بیشتر شود چون افرادی هستند که کتاب‌هایی را منتشر می‌کنند که محتوای مناسبی ندارد، به همین دلیل سعی می‌کنیم بر کیفیت تاکید بیشتری داشته باشیم تا کتاب‌های مفید و موثر برای جامعه منتشر شود.