روز گذشته ۲۶ فروردین ماه جمعی از هنرمندان کشور و اعضای کانون کارگردانان خانه تئاتر ایران با حضور در منزل محمدعلی کشاورز و عیادت از وی تولد ۸۶ سالگی او را جشن گرفتند. در این دیدار هنرمندانی همچون محمد بنایی کارگردان و نایب رییس هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر، داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت، نصرت الله وحدت بازیگر قدیمی سینما، بهروز رضوی گوینده و مجری، فرهنگ جولایی تهیه کننده باسابقه رادیو و تلویزیون، فضل الله توکل نوازنده، ناصر خویشتن دار دوبلور و گوینده، اسدالله یکتا بازیگر، ونداد بنایی طراح صحنه و مدیر تولید سینما و تلویزیون، آرمان امام بخش نوازنده، سارا عابدی نماینده کانون کارگردانان خانه تئاتر و... حضور داشتند.

محمدعلی کشاورز در این دیدار بر لزوم توجه به هنر تئاتر و پیشرفت آن اشاره کرد و گفت: سینما و تلویزیون پیشرفت نمی کنند مگر آن که تئاتر پیشرفت کند.

وی همچنین به نقل چند خاطره از سابقه ایفای نقش در تئاتر پرداخت و برای تمامی هنرمندان آرزوی سلامتی کرد.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین بیان کرد: ما هر چه داریم از مردم است، هنر ما برای مردم و خود ما هم برای مردم هستیم.

کشاورز در این جلسه از زنده یاد علی حاتمی، اکبر خواجویی و عباس کیارستمی به نیکی یاد کرد.

علی اکبر محلوجیان نویسنده سریال «پدر سالار» نیز با یک تماس تلفنی با کشاورز، ۸۶ ساله شدنش را تبریک گفت. سپس فضل الله توکل و گروه نوازندگان همراه او قطعه ای را به مناسبت سالروز تولد کشاورز اجرا کردند و بهروز رضوی نیز به حافظ خوانی پرداخت. گرفتن عکس یادگاری و خواندن ترانه ای برای تولد کشاورز به طور دسته جمعی پایان بخش این دیدار صمیمانه با پدر سالار سینما و تلویزیون ایران بود.

در جشن «شب کارگردان» که اردیبهشت ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران توسط کانون کارگردانان خانه تئاتر برگزار خواهد شد، برای محمدعلی کشاورز و ولی الله شیر اندامی بزرگداشت برگزار خواهد شد.