چرا اجرای  «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» متوقف شد؟

مهدی شفیعی درباره توقف اجرای عمومی نمایش «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» به کارگردانی امیر مهندسیان در تماشاخانه باران گفت: روال عادی شورای ارزشیابی و نظارت برای صدور مجوز اجرای یک اثر نمایشی اینگونه است که وقتی سالن درخواست اجرای یک نمایش را می‌دهد، در ابتدا نمایشنامه مدنظر توسط اعضای شورا خوانده می‌شود و سپس اجرا مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: بعد از بازبینی اجرا توسط اعضای شورای ارزشیابی و نظارت، توافقاتی بین سالن، گروه و شورا شکل می‌گیرد و سپس مجوز اجرای عمومی اثر صادر می‌شود.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه طبق قانون و مقررات کارشناسان شورای ارزشیابی و نظارت در حین اجرای یک نمایش نیز اثر را بازبینی می‌کنند و از سالن‌ها می‌خواهند تناسب بین اجرا و مجوز صادر شده رعایت شود، اظهار کرد: معمولا گروه‌های نمایشی تعهدات و توافقات مجوز اجرا را رعایت می‌کنند ولی برخی مواقع با اجراهایی مواجه می‌شویم که این توافقات و تعهدات را رعایت نمی‌کنند از این رو به گروه تذکر می‌دهیم.

 

شفیعی درباره احتمال از سرگیری اجرای عمومی نمایش «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» یادآور شد: ظاهرا بخشی از توافقات و تعهدات توسط این گروه نمایشی رعایت نشده و شورای ارزشیابی و نظارت تذکرات لازم را به گروه داده است. اگر اصلاحات انجام شود و شورای ارزشیابی و نظارت به این نتیجه برسد که اجرا بر مبنای توافقات و تعهدات اولیه مجوز اجرا است، اجرای عمومی اثر از سرگرفته می‌شود.