بررسی مشکلات ازدواج به سبک مهران مدیری

دغدغه فکر جوانان و راهکارهای ازدواج از جمله مسائلی است که این بار با حضور یک زوج خوشبخت و فداکار ناصرمهدی‌زاده و آذر ابوالفتحی در برنامه تلویزیونی «دورهمی» مورد بحث قرار گرفت.

 

این برنامه تلویزیونی که پیش از این میزبان چهره‌های معروف سینما، تلویزیون، موسیقی و ورزش بود در شب گذشته با پرداختن به موضوع ازدواج و مشکلات پیش روی نسل جدید به روی آنتن شبکه نسیم رفت.

 

مهران مدیری در ابتدای برنامه با تعریفی از کلمه ازدواج و نیاز فطری بشر به این موضوع، از موانع تجمل‌گرایی در بین خانواده‌ها و جوانان نسل حاضر گفت.

 

همچنین با بیان اینکه بعضی از جوانان تحصیل را بهانه فرار از ازدواج می‌دانند، گفت: در حال حاضر اگر همه شرایط هم برای ازدواج فراهم باشد، جدیدا پدیده‌ای آمده به اسم ادامه تحصیل و همه به دنبال آن می‌روند.

 

مهران مدیری در ادامه این برنامه با اجرای مسابقه‌ای در بین زوج‌های جوان داخل استودیوی «دورهمی»، برنامه را پیش برد و سپس به میزبانی ناصر مهدی‌زاده و آذر ابوالفتحی یکی از زوج‌های خوشبخت ایرانی نشست.

 

این زوج کهنسال در ابتدای گفتگوی خود به 55 سال زندگی مشترک و عاشقانه با هم اشاره کردند و ناصر مهدی‌زاده از روز خواستگاری و رسم و رسومات زمان گذشته برای خواستگاری و برگزاری مراسم‌های ازدواج گفت.

 

این زوج خوشبخت در ادامه با بیان اینکه در این 55 سال حتی یک بار هم به هم توهین نکرده‌ایم و دروغ نگفتیم، در خصوص دوری و جدایی از هم گفتند: تمام سعی ما این است که از هم دور نباشیم و بیشترین زمانی که از هم جدا بودیم، وقت‌هایی است که خانم (آذر ابوالفتحی) و یا من (ناصر مهدی‌زاده) در سفر بودیم.

 

ناصر مهدی‌زاده با اشاره به اینکه شب گذشته تولد آذر ابوالفتحی (همسرش) بوده درباره بهترین هدیه در زندگی مشترک‌شان گفت: بهترین هدیه در این سال‌ها عشق، محبت، صمیمیت و علاقه بود و حتی دیروز هم که همه بچه‌ها به مناسبت جشن تولد مادرشان در خانه ما جمع بودند، هدیه کوچکی به پاس این همه زحمت برای خانم با فرزندانمان تهیه دیدم.

 

در پایان این گفتگو مهران مدیری و ناصرمهدی‌زاده به همراه همسرش آذر ابوالفتحی عکسی را به یادگار در قاب برنامه تلویزیونی «دورهمی» ثبت کردند.

 

مهران مدیری در ادامه برنامه با دعوت یکی از جوانان حاضر در استودیوی «دورهمی» از دلایل ناکامی جوانان در امر ازدواج پرسید و سپس در پایان با بررسی وضعیت ازدواج جوانان و لزوم رسیدگی مسئولان به این امر خطیر و مهم در جامعه، برنامه را با حضور بازیگران بخش نمایشی امیر مهدی ژوله، محمد نادری، الیکا عبدالرزاقی، شقایق دهقان، سیامک انصاری، مهران رنج‌بر به پایان رساند.