«ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان هفته گذشته پروانه نمایش خود را دریافت کرد. این فیلم قرار بود از اول ادریبهشت‌ماه اکران خود را آغاز کند اما پاره‌ای از مشکلات مانع نمایش فیلم شد و حالا «ایستاده در غبار» یکی از گزینه‌های اکران عید فطر است.

پروانه نمایش «ایستاده در غبار» با مدت زمانی 97 دقیقه‌ پروانه نمایش گرفته است. 

این فیلم علاوه بر حضور موفق در سی و چهارمین جشنواره فجر، با ستایش جمعی از اهالی سینما و منتقدان روبرو شد و توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره فجر را دریافت کند.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به تهیه‌کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد و با فیلمنامه محمدحسین مهدویان تولید شده و محصول سازمان هنری و رسانه‌ای «اوج» است.

 

آغاز به کار هیات انتخاب جشنواره فیلم مدافعان حرم

اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم مدافعان حرم که متشکل از پرویز شیخ طادی، حبیب احمدزاده، سهیل کریمی، یزدان عشیری و سیداحد میکاییل زاده است از دو روز گذشته (16 اردیبهشت ماه) انتخاب آثار در دو بخش مستند و نماهنگ را آغاز کردند.

در میان آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره فیلم مدافعان حرم که تعداد آنها به 392 فیلم می رسد اسامی مستندسازان شناخته شده کشور نیز به چشم می خورد.

گفتنی است؛ این جشنواره میزبان تمامی آثار با موضوع مقاومت و دفاع از حرم است و به طور ویژه از فیلم‌های با موضوع شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.  

 

ساخت فیلمی با موضوع شهدای مدافع حرم برای جشنواره روح الله

«جواد مُزد آبادی» کارگردان سینما و تلویزیون ساخت فیلمی کوتاه با موضوع شهدای مدافع حرم را برای نمایش در جشنواره روح الله به پایان رساند.

این فیلم سه دقیقه ای با نام «روی موج دریا» در شهرک سینمایی دفاع مقدس و جزیره کیش فیلمبرداری شده و ساختاری تجربی دارد. بخش عمده ای از فیلم به صورت «تصویربرداری زیر آب» مقابل دوربین رفته است. 

مزد آبادی در توصیف این اثر می گوید: «این فیلم ساختاری خاص دارد و در آن از پرداختن به موضوع تفحص شهدا، به موضوع شهدای حرم می رسیم.»

مزدآبادی که پیشتر تله فیلم «با چشمان بسته ببین» را با موضوع امام خمینی (ره) ساخته، درخصوص ارتباط این فیلم کوتاه با جشنواره روح الله نیز گفت: «امام خمینی(ره) در ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار نقش ویژه ای داشتند و موضوع شهدای مدافع حرم نیز به عنوان بحث روز جامعه ایران، در ادامه انقلاب اسلامی و تأثیر ایران در تامین امنیت خاورمیانه و مبارزه با ظلم معنا پیدا می کند.»

بر اساس این گزارش، اولین نمایش فیلم مذکور در جشنواره روح الله خواهد بود. این جشنواره خرداد ماه امسال، در تهران و سیزده شهر دیگر برگزار می‌شود. معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار کننده اصلی این جشنواره است و شبکه مستند، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزنامه اعتماد،بنیاد سینمایی فارابی و عروج فیلم در برگزاری آن مشارکت دارند.

 

معرفی داوران دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران

رحمت امینی، ستاره اسکندری و الهام کردا به عنوان داوران دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران معرفی شدند.

در دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران رحمت امینی، ستاره اسکندری و الهام کردا داوری آثار بخش صحنه ای را به عهده خواهند پرداخت.

در این هفته  9 نمایش در ۲ بخش «اجرای صحنه ای» و «نمایشنامه خوانی» روی صحنه خواهند رفت و علاقه‌مندان به دیدن این آثار، می توانند برای خرید بلیت این نمایش ها از طریق ساایت تیوال اقدام کنند.

«هفته تئاتر دانشگاهی باران» نخستین جشنواره خصوصی تئاتر دانشگاهیان است که به منظور تشویق و حمایت از تئاتر دانشگاهی و پشتیبانی و معرفی نسل جوان به بدنه تئاتر حرفه ای، برگزار می شود.

لازم به ذکرست که اثر برگزیده در هر بخش از سوی کمپانی تئاتر باران حمایت می شود و در این اجرای عمومی خواهد داشت .

دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران با حضور دانشجویان پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران ۱۸ لغایت ۲۴ اردیبهشت ماه به دبیری میلاد نیک آبادی در تئاتر باران برگزار می‌شود.

رونمایی از پوستر فرانسوی «وارونگی»

فیلم «وارونگی» روز 18 می (29 اردیبهشت) راس ساعت 11:15 دقیقه صبح به وقت کن در بخش نوعی نگاه به روی پرده خواهد رفت.

در خط داستانی این فیلم سینمایی آمده است : سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است. رابطه ی آنها که در گذشته  ناکام مانده، حالا  درآستانه شکل گیری دوباره است. 

پخش جهانی "وارونگی" توسط شرکت نوری پیکچر به مدیریت کتایون شهابی صورت میگیرد.

سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا،علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات،عباد کریمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.