محمد مهدی تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده سه دوره در دولت‌های متفاوت نمایشگاهی را تجربه کرده‌ام، اظهار داشت: بنده قبل از بهره برداری از نمایشگاه شهرآفتاب مدیر بهره برداری این پروژه را دیدم و به وی گفتم که اگر بنده جای شما بودم به هیچ عنوان زیر بار برگزاری این نمایشگاه نمی‌رفتم چرا که ممکن است تلفات جانی در حین برگزاری داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب دوره آزمایشی خود را با هجوم 700 هزار تا یک میلیون نفر برگزار کرد، گفت: خوشبختانه در حین برگزاری این نمایشگاه حتی از دماغ یک نفر هم خون نیامد و این امر بر خلاف تصورات بنده بود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی خبرها مبنی بر اینکه آب برخی از ناشران غرفه ها را برد، افزود: وقتی یک خانه صد متری می‌سازیم آن را مورد آزمایشات گوناگون قرار می‌دهیم و مشکلات آن را برطرف می‌کنیم.

 

تندگویان اضافه کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب هیچ گونه آزمایش قبلی برای افتتاح شهرکتاب در نظر گرفته نشده بود و شهردار با تلاش فراوان توانست نمایشگاه کتاب را افتتاح کند.

 

تندگویان با تأکید براینکه نمایشگاه های کتاب در مصلی و نمایشگاه بین المللی با ضررهایی روبرو بوده ‌است، تصریح کرد: به نظر بنده نمایشگاههای کتاب برای ما  سود آور نیست وبا سوبسید برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه شهرداری تهران هفته آینده باید گزارشی مبنی بر ساخت این نمایشگاه را که هزینه ای 1300میلیاردی برای شهرداری درپی داشته است به شورا ارائه کند، گفت: این نمایشگاه 35هزار متری قابلیت بهره برداری دارد و اگر حتی یک روز خالی بماند خیانت به شهر و شهروندان است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: چرا همزمان با نمایشگاه کتاب باید شاهد برگزاری نمایشگاه نفت و گل وگیاه در شهر تهران باشیم. به همین دلیل تأکید دارم که درخصوص روی ندادن چنین اتفاقهایی بحث ساماندهی آن را اجرایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه درحال حاضر هنوز زیرساخت های شهر آفتاب تکمیل نشده است، یادآور شد: باید تکلیف پارک گفتگو  و سایت نمایشگاهی آن را تعیین کنیم.

 

تندگویان با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوستر و وسایل تزیینی و همچنین مد لباس در یکی از شبستانهای مساجد شهرتهران، افزود: باید همه امکانات برای برگزاری نمایشگاه در شهرآفتاب در نظر گرفته و همچنین برپایی هرگونه نمایشگاهی درمصلی تهران باید منتفی شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت:ساماندهی امر برگزاری نمایشگاه در اختیار نظارت شورا بوده و هرگونه مداخله ای که در این زمینه صورت گیرد تنها شما را مقصر می‌دانیم.   

 

تندگویان با بیان اینکه وسعت شهر آفتاب زیاد است، تصریح کرد:  ما با چادر نمی‌توانیم نمایشگاههای بین المللی برگزار کنیم.