لشکرکشی ایرانیان به جشنوراه کن

جشنواره کن یکی از جشنواره های مطرح جهان محسوب می شود که همه ساله با شروع آن سینمای جهان همه به تکاپو می افتند و در پی این هستند تا آثارشان در این فستیوال حضور پیدا کند و طبق معمول هر سال، امسال هم این جشنواره با حضور پر شور هنرمندان جهان چند روزی است که آغاز به کار کرده است.

اما در طی سال های گذشته که نه، بلکه از ابتدای ورود سینمای ایران به جشنواره های خارجی به ویژه جشنواره کن متوجه شدیم که هدف این جشنواره ها چیزی جز رسیدن به اهداف سیاسی  شان نیست. و این مسئله بارها و بارها از سوی مدیران گذشته و امروز مطرح شده است و هر ساله هنوز این جشنواره شروع نشده! همه اعلام می کنند که نمی خواهند به این فستیوال بروند یا اگر بروند با تعداد نفرات محدود و فقط برای پیشروی روند سینمای ایران برای حضور در صحنه جهانی می روند و نه چیز دیگری!.

اما با این حال تا این لحظه بر اساس پیگیری رسانه های خبری مختلف گفته شده "حجت الله ایوبی" بامداد روز سه شنبه تهران را ترک کرده است و دفتر رئیس سازمان سینمایی حضور او در خارج از کشور را نه تایید و نه تکذیب می کند و از طرف دفتر وی اعلام شده برنامه های وی از روز شنبه تنظیم خواهد شد.

بر اساس گزارش برخی رسانه ها اعلام شده، فیلمسازانی هم که مستقیما با ایوبی در تماس هستند شنیده اند که وی در خارج از ایران به سر می برد! حال باید دید ایوبی به دیدن فیلمی که این روزها مورد توجه رسانه ها است و به گفته سازنده اثر (اصغر فرهادی) محصول مشترک ایران و فرانسه است به کن رفته است و یا در کشوری دیگر برای دیدارهایی از جنس تبادل نظر درباره مدرسه ملی سینما رفته و در روزهای آخر خود را به جشنواره کن می رساند.

علی سرتیپی مدیر عامل پخش فیلمیران برای فیلم های که در بازار فیلم کن دارد روز گذشته  اعلام کرده بود که یکی دو روز دیگر به جشنواره کن خواهد رفت.

مدیرعامل بنیاد سینمایی علیرضا تابش سفر به فرانسه و حضور در  ساحل کن را از دو روز قبل آغاز کرده است و احتمالا تا پایان برگزاری جشنواره در فرانسه خواهد ماند تا رقابت فیلم فرهادی با فیلم های دیگر همچنین بازیگران فرهادی با دیگر بازیگران از کشورهای مختلف شاهد باشد.

اما یکی دیگر از مدیرانی که می شود احتمال داد در جشنواره کن حضور به هم رساند "ابطحی" مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری  است که البته در مصاحبه با یکی از رسانه های خبری اعلام کرده بود "قرار نیست به کن لشکرکشی کنیم!".

از دیگر مدیرانی که در حال حاضر در جشنواره کن حضور دارد "رضا میرکریمی" مدیر عامل خانه سینما است و از هنرمندانیکه دراین جشنواره حاضر می شوند می توان از "شهاب حسینی" به عنوان بازیگر جدید ترین فیلم "اصغر فرهادی" در جشنواره کن نام برد.

و اما "اصغر فرهادی" کارگردانی فیلم سینمایی فروشنده، فیلمی که توسط  دو شرکت سرمایه گذاری خارجی فرانسوی حمایت شده است. این فیلم همانگونه که روی پوستر آن به فرانسه معرفی شده است داستان یک جدایی است و هیچ پروانه نمایشی برای این فیلم در وزارت ارشاد صادر نشده است.