وزیر ارشاد: ۵۰ کیلو آلبالو فیلمی نامناسب است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاخره در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های صبح به انتقاد صریح از فیلم سینمایی 50 کیلو آلبالو پرداخت.

وی در ابتدای این گفتگوی کوتاه گفت: فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است.

علی جنتی درباره نظر خود درباره محتوای این فیلم پرحاشیه اظهار داشت: فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانه‌ها هم ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضع‌گیری دیرهنگام همچنین در پاسخ به این سوال که دراین‌ صورت چه کسانی مسئول آن هستند؟ گفت: کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.

جنتی که بنا به برخی اعلام‌ها در دیدار چندی قبل خود با آیت الله مکارم شیرازی هم از محتوای ناسالم این فیلم سخن گفته و بابت آن پوزش خواسته بود در پایان این گفتگو صدور مجوز نمایش خانگی فیلم 50 کیلو آلبالو را منوط به انجام اصلاحات کرد.

بنا به این گزارش از آغازین روزهای اکران این فیلم در سینمای ایران گروه‌ها و منتقدین مختلف سینمایی اعتراض و هشدارهایی به این قبح شکنی که در قالب یک فیلم سینمایی کانون فرهنگ عمومی مردم را هدف گرفته بود مورد انتقاد قرار دادند. انتقاداتی که همواره از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی بی پاسخ و یا با حمله مورد هجمه قرار گرفت.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در اقدامی نمادین و برای نشان دادن اعتراض جدی خود به رئیس سازمان سینمایی که فارغ التحصیل همان دانشگاه است نامه‌ای سرگشاده و یک پیاله آلبالوی فاسد را برای حجت‌الله ایوبی فرستاد.