پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز ۲۰۱۲ به ایران رسید

نشر افق با 3 رمان «شیاد» اثر جان گریشام، «آوریل سرخ» اثر سانتیاگو رونکاگلیولو و «زن رئیس شورای محله» به قلم یرواند اُتیان قفسه ترجمه‌های خود را به روز کرد.

ahLYdXCYFysQ

رمان «شیاد» اثر جان گریشام با ترجمه مریم حاجی‌علیرضا پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2012 است که از سوی نشر افق منتشر شده است.

جان گریشام (متولد 1955- آمریکا) ابتدا در رشته‌ حقوق دانشگاه می‌سی‌سی‌پی تحصیل کرد و مدتی در شهر آکسفورد به وکالت مشغول شد. او به نوشتن رمان‌های حقوقی و دادگاهی پرفروش در آمریکا معروف است. بیشتر رمان‌های گریشام به زبان‌های زنده‌ دنیا ترجمه و تبدیل به فیلم سینمایی شده‌اند.

در رمان «شیاد» که در سال 2012 به چاپ رسید، وکیلی سیاه‌پوست به پولشویی متهم و 10 سال روانه‌ زندان شده است، اما ماده‌ 35 قانون جزایی را خوب می‌شناسد: هر زندانی اگر یک قاتل خطرناک را لو بدهد بخشیده خواهد شد!...

این نویسنده در «شیاد» به معضلات حقوقی و کاستی‌های قانونی کشور آمریکا پرداخته است. این رمان در 415 صفحه با قیمت 19هزار تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

XwvXd9ACKprT

اثر دیگر رمان «آوریل سرخ» اثر سانتیاگو رونکاگلیولو توسط جیران قمدم از زبان اصلی، اسپانیایی، به فارسی ترجمه شده است.

سانتیاگو رونکاگلیولو (1975- لیما) سومین رمان خود را با نام «آوریل سرخ» در سال 2006 نوشت و جایزه‌ آلفاگوارا (اسپانیا) را دریافت کرد. همین‌طور ترجمه‌ انگلیسی این رمان جایزه‌ روزنامه‌ ایندیپندنت را در سال 2011 نصیب این نویسنده و روزنامه‌نگار پرویی کرد.

در داستان این رمان، چاکالتانا، دادستان منطقه، قصد دارد معمای جسدی را که سوزانده شده، حل کند. او از قوت گرفتن مجدد گروه چریک‌های «راه درخشان» در هراس است، اما مقامات شهر به دلایلی خواهان سرپوش گذاشتن بر کل ماجرا هستند. او از پا نمی‌نشیند و در طول تحقیقات خود شاهد عمق بی‌عدالتی، فساد و سرکوب در جامعه‌ای است که روزی به کارآمدی نظام و قوانین حاکم بر آن ایمان داشت. این اثر در 315 صفحه با قیمت 16هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

nGKGcLOSKWrt

همچنین رمان «زن رئیس شورای محله» به قلم یرواند اُتیان با ترجمه آندارنیک خچومیان از زبان ارمنی به فارسی برگردانده شده است.

در این اثر دو خانواده‌ متمول و بانفوذ محله به خاطر یک صندلی به جان هم می‌افتند و جامعه را هم دو جناح می‌کنند. در این کشمکش غیراخلاقی، منافع مردم و راستی و صداقت‌شان پایمال می‌شود. قدرت اُتیان نیز در به تصویر کشیدن همین زشتی‌های زندگی به شیوه‌ طنز است. این رمان در 428 صفحه با قیمت 19500 تومان ار سوی نشر افق منتشر شده است.