آیین تجلیل از ۴ دهه خدمت شهریار پرهیزکار به قرآن کریم+جزئیات برنامه

آیین بزرگداشت استاد شهریار پرهیزکار حافظ کل قرآن و نفر اول مسابقات بین‌المللی ایران و عربستان یکشنبه 16 خرداد‌ماه 1395 در سالن‌ همایش‌های خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی، اجرای ابتهال توسط محمد‌رضا پورزرگری، مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن توسط گروه تواشیح قدر از جمله برنامه‌های این محفل نورانی است.

رونمایی از تمبر یاد‌بود استاد پرهیزکار، پخش کلیپ و سخنرانی برخی از مسئولان و پیشکسوتان قرآنی کشور درباره استاد پرهیزکار از جمله آیتم‌های این آیین خواهد بود. همچنین در این برنامه از پدر استاد پرهیزکار هم تجلیل خواهد شد.

به گزارش فارس استاد پرهیزکار متولد 1343 در تهران است و تلاوت قرآن را از 11 سالگی با حضور در جلسه قرآن استاد ادیب‌زاده آغاز کرد و این حضور آغاز راهی بود که سبب تحولات بسیار و کسب افتخارات گوناگون در سطح جهان اسلام از سوی استاد پرهیزکار شد.

کسب مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در سال 1366، کسب مقام دوم مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در سال 1364 و کسب مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در سال 1371 از مهم‌ترین افتخارات این حافظ کل قرآن کریم است، البته مقام نخست مسابقات عربستان برای اولین‌بار توسط وی کسب شد و این مقام هنوز تکرار نشده است.

داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در سال 1372 و قضاوت در چندین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان به همراه اعزام به بسیاری از کشور‌های جهان به منظور تبلیغ از جمله فعالیت‌های استاد شهریار پرهیزکار است.

حضور در مسابقات قرآن و کسب افتخارات گوناگون تنها زمینه فعالیت استاد پرهیزکار نبود و وی از سال 1364 اقدام به ضبط ترتیل کل قرآن کرد و سال 1365 برای اولین‌بار ترتیل کل قرآن کریم با همه استاندارد‌های تلاوت به روش ترتیل توسط این استاد قرآن عرضه و مورد استقبال شدید مردم قرار گرفت.

آیین بزرگداشت شهریار پرهیزکار استاد قرآن کریم از ساعت 15:30 یکشنبه 16 خرداد‌ماه 1395 در خبرگزاری فارس به نشانی میدان فردوسی، به سمت انقلاب نبش کوچه شاهرود پلاک 1 برگزار خواهد شد.