فاضل نظری 20خرداد در مرکز تبادل کتاب شعر می خواند

 روابط عمومی مرکز تبادل کتاب اعلام کرد: این نشست صمیمی از ساعت 17 تا 18 در مرکز تبادل کتاب تهران واقع در چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفر شمالی برگزار خواهد شد و حضور برای عموم آزاد است.

در این نشست فاضل نظری غزل هایی از تازه ترین کتابش را برای حضار خواهد خواند. «کتاب» عنوان تازه ترین مجموعه شعر فاضل نظری است که در عرض یک ماه به فروش 25 هزاری جلدی رسید که نشان از اقبال بالای مخاطبان به اثر جدید این شاعر دارد. مجموعه شعر«کتاب» که کمی پیش از بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شده بود، توانست در 10 روز نمایشگاه به رکورد فروش 15 هزار جلدی دست یابد.  مجموعه شعر «کتاب» پنجمین دفتر شعر نظری، شامل 39 غزل با مضامین عاشقانه و عارفانه و اجتماعی است.

از این غزلسرای فارسی زبان پیش از این مجموعه های «گریه‌های امپراطور»،«اقلیت»،«آن‌ها» و «ضد» منتشر شده بود که با استقبال علاقه مندان رو به رو شد.

فاضل نظری در سال ۱۳۵۸ در شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی متولد شد. تحصیلات اولیهٔ خود را در شهرهای خمین و خوانسار گذرانده‌است. او در سال ۱۳۷۶ برای ادامه تحصیل در رشته‌های معارف اسلامی و مدیریت در دانشگاه امام صادق(ع) به تهران آمد و تحصیلات خود را در مقطع دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد.

دبیری سه دوره جشنواره بین‌المللی فیلم صد، دبیری علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر و عضویت در شورای علمی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی بعضی از عناوین ادبی و هنری و علمی اوست.

فاضل نظری علاوه بر سابقهٔ ۱۰ سال ریاست حوزه هنری استان تهران، رئیس مرکز موسیقی حوزهٔ هنری، عضو شورای عالی شعر سازمان صدا و سیما نیز بوده و از سال ۱۳۸۳ در دانشگاه‌های تهران نیز تدریس می‌کند.

از کتاب او به‌عنوان برگزیدهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۷ تقدیر شد. همچنین از او به‌عنوان شاعر جریان‌ساز در دههٔ ۱۳۸۰ و همچنین پرمخاطب‌ترین شاعر به انتخاب مردم در سال ۱۳۹۱ تجلیل به عمل آمده‌است. از دیگر افتخارات او انتخاب وی به‌عنوان یکی از پنج چهرهٔ شاخص هنر سال ۱۳۹۳ در ایران است که در روز هنر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ اعلام و از او تقدیر شد.

گزیدهٔ برخی آثار او در کشورهای فارسی‌زبان منتشر شده‌است. همچنین گزیدهٔ اشعار وی در سال ۱۳۹۲ در دو قطعِ رقعی و جیبی به‌همراه مقدمه‌ای دربارهٔ غزل به قلم او در انتشارات مروارید منتشر شده‌است که تا کنون بیش از ۱۰ نوبت تجدید چاپ شده‌است.

دوستداران شعر و غزل فارسی پنجشنبه 20 خرداد در مرکز تبادل کتاب تهران می توانند کتاب های خود را به امضای شاعر برسانند و کتاب های وی را تهیه کنند. مرکز تبادل کتاب مکانی است که امکان تبادل کتاب های خوانده شده را فراهم کرده است.

سازوکار تبادل کتاب به دو صورت است. گروه اول کسانی هستند که کتابهایشان را برای مبادله به مرکز می آورند و خودشان نیز آن را قیمت گذاری می کنند. این کتاب پس از ثبت در سامانه و برچسب گذاری، وارد چرخه فروش می شود و تا دو هفته به همان قیمت انتخاب شده توسط شخص در معرض استفاده قرار می گیرد. اگر تا پایان دو هفته فروخته یا مبادله شد شخص فروشنده با همان مبلغ می تواند از کتاب های دیگر موجود در چرخه فروش مرکز کتاب خریداری کند. حال اگر تا 2 هفته به فروش نرسید در هفته اول بعد از آن با 30 درصد تخفیف در معرض فروش قرار می گیرد. اگر باز هم فروخته یا مبادله نشد در هفته چهارم با 50 درصد قیمت در چرخه قرار می گیرد. بدین ترتیب هر کتاب حداکثر 5 هفته در چرخه فروش قرار خواهد داشت و در صورت فروخته نشدن کتاب، فرد تا 72 ساعت فرصت دارد تا کتاب خود را پس بگیرد و در صورت عدم مراجعه با رضایت شخص، مرکز تبادل آن کتاب را به کتابخانه های مناطق محروم ایران اهدا خواهد کرد.

مرکز تبادل کتاب واقع در چهارراه ولی عصر تهران، خیابان برادران مظفر شمالی همه روزه از ساعت 9 تا 21 شب آماده دریافت کتاب های هموطنان است. برای کسانی که بیش از پنجاه جلد کتاب برای اهدا یا تبادل دارند؛ وسیله نقلیه برای دریافت کتاب ارسال خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت تبادل کتاب به نشانی www.tabadolketab.com مراجعه و یا با شماره 66177892 تماس بگیرید.