پاسخ ضرغامی به سخنان لاریجانی

 هفته گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری نکاتی درباره سازمان صداوسیما در دوران ریاست سید عزت الله ضرغامی بیان کرده بود که ضرغامی به این موارد پاسخ گفت.

بنا بر این گزارش، متن منتشر شده با عنوان «پاسخ عزت الله ضرغامی به ادعای لاریجانی» به طور کامل در ادامه می‌آید: طظ

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛

مصاحبه جنابعالی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما نکاتی را متوجه مدیریت گذشته سازمان کرد که لازم است برای روشن شدن افکار عمومی توضیح داده شود.

1- سازمان ایده‌آلی که به اعتقاد شما باید با 12-10هزار کارمند اداره شود، با 28هزار کارمند در سال 83 تحویل شد (به اعتقاد برخی مدیران 30هزار نفر)؛ امروز تعداد کارمندان سازمان 33.600نفر است.

2- اگر منظور شما تعداد کارمندان رسمی است؛ لازم است اشاره شود که این رقم در سال83 (اتمام مدیریت جنابعالی) 14.400نفر بود که در سال 93 به 13.640نفر کاهش یافت.

3- اقدامات گسترده و فراوان در طول دهه 83 تا 93؛ از قبیل افزایش ایستگاه‌های فرستنده‌های تلویزیونی از 2500 به 7500 ایستگاه؛ تکمیل شبکه‌های استانی سیما؛ راه اندازی شبکه‌های جدید پرس‌تی‌وی؛ هیسپان‌تی‌وی؛ آی‌فیلم و شبکه‌‌های نسل دوم قرآن؛ مستند؛ ورزش؛ نمایش؛ پویا؛ تماشا؛ بازار؛ سلامت، نسیم و HD، نیاز به جذب و آموزش نیروی انسانی ماهر داشت.

4- اصلاح پایه حقوق کارمندان بر اساس ضوابط و مقررات قانونی و از محل اعتبار اضافه‌کار و رشد سالیانه ضریب حقوق کارکنان دولت و عادلانه شدن دریافتی بدنه‌ی کارکنان به ویژه در استانها و بازنشستگان عزیز سازمان، اقدام به تأخیر افتاده و لازمی بود که با مطالعه و مقایسه با سایر دستگاهها انجام گرفت.

از شما انتظار می‌رفت با شناختی که از سازمان صداوسیما دارید؛ پشتیبان کارمندان سازمان باشید و از حقوق حقه‌ی آنان دفاع نمایید.

با توجه به اینکه بخش اعظم تولید سازمان، مستقیماً توسط بدنه‌ی کارکنان انجام می‌گیرد؛ هنوز جای توجه بیشتری به این موضوع وجود دارد.

5- بر اساس نامه‌ی رسمی جناب آقای تاج گردون رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سال 93؛ حداقل اعتبار موردنیاز رسانه ملی برای انجام فعالیت‌های ابلاغی 3260میلیارد تومان و 162میلیون یورو است. متأسفانه با احتساب درآمدهای سازمان فقط نیمی از این اعتبار تأیید شده، محقق شده است.

انتظار می‌رود با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت فرهنگ، مجلس دهم بتواند جبران مافات مجالس هشتم و نهم را در مورد بودجه صداوسیما انجام دهد.

بندهای دیگر این نامه به دلیل امکان سوء استفاده مخالفین، عنداللزوم به صورت مستقیم ارائه خواهد شد.

از خداوند متعال توفیقات روزافزون شما در خدمت به مردم را خواهانم.

با احترام

سید عزت الله ضرغامی