در طول این هشت شبی که از ماه مبارک رمضان و پخش «ماه عسل» از شبکه سه سیما می‌گذرد نظرات مثبتی به سمت این برنامه روانه شده که از آن میان پیام علی ربیعی و عباس آخوندی به عنوان وزرای دولت تدبیر و امید، شایان توجه بود و به عنوان نظرات مهم درباره برنامه احسان علیخانی محسوب می‌شود.

در ابتدا علی ربیعی؛ وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در یادداشتی عنوان کرد: «من به عنوان یک کنشگر به شما تبریک می گویم و همیشه برنامه شما را در ماه مبارک رمضان می‌بینم و هروقت فرصتی پیدا کنم و یا درگیر جلسه‌ای نباشم با اشتیاق آن را تماشا کردم و می‌کنم. من می‌خواهم نام برنامه شما را گسترش غمخوارگی ملی بنامم. می‌خواهم نام برنامه‌تان را هر ایرانی یک مددکار اجتماعی اطلاق کنم و همچنین می‌خواهم نام برنامه‌تان را «ماه عسلِ» زندگی خوب برای ایرانیان نام گذاری کنم.

یا شاید بهتر باشد بگویم که یک ماه، «ماه عسل» اما ماه‌ها زندگی خوب برای ایرانیان و زندگی پر از شیرینی و عسل برای هر ایرانی که با این برنامه اتفاق می افتد. به گسترش خیر جمعی نیازمندیم و «ماه عسل» به نظرم حالا دیگر یک رسانه جمعی شده و یک نوع سخنگوی خیر جمعی است. خیر جمعی فقط کمک مالی نیست؛ خیر جمعی کمک از یک لبخند تا کمک ودستگیری و حتی یک آموزش ساده از طریق مهربانی است. من به نوبه خودم ابتدا به عنوان یک شهروند و بعد به عنوان وزیر دولت تدبیر و امید از تلاش‌های تهیه کننده و مجری این برنامه تشکر می‌کنم.»

و پس از آن عباس آخوندی؛ وزیر راه و ترابری دومین وزیری بود که در پیامی به تهیه‌کننده «ماه عسل» برای ساخت چنین برنامه‌ای تبریک گفت و نوشت: «میان دغدغه‌ها و مشغله‌های روزانه‌ام در ماه مبارک رمضان هر زمان که فرصت پیدا کنم و بتوانم حتماً حتی برای دقایقی هم که شده تماشاگر «ماه عسل» می‌شوم. برای من اتفاق خیلی مهمی است، اینکه جایگاهی در تلویزیون به مردم اختصاص پیدا کند تا شنوای قصه آنها باشیم. اینکه میان این همه آدمهایی که در طول روز می‌بینیم و قصه‌هایشان را نمی‌دانیم تلویزیون محمل و صندلی‌اش را به آدم‌های عادی تحویل دهد که هم عبرت‌آموزی داشته باشد و هم تامل‌برانگیز و مهم‌تر از همه بر نهاد و نفسی که به خاطر فضای زمانی آماده تحول است تأثیر بگذارد. این برنامه می‌خواهد خیرطلبی و امیدواری را انتشار دهد و با قصه‌هایی که حتی شاید به ظاهر شاد نیست تلاش کند ابتهاج درونی ایجاد کند و نفس حقیقت جو را به خدا نزدیک‌تر کند. برای همین به شما و گروه تولیدتان خسته نباشید می‌گویم، برقرار باشید.»

برنامه «ماه عسل» که دهمین سال پخش خود را پشت سر گذاشته است به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی هرشب حوالی ساعت 19 از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.