به گزارش شبکه خبر، اسدزاده، مدیرعامل موسسه هنرنمای پارسیان درباره خبر جمعآوری قلب یخی در قزوین گفت: خبرهایی از جمعآوری این فیلم در شهر یزد و به تازگی در شهر قزوین شنیده شده اما نمیتوانم تایید یا تکذیب کنم. مسوولیت پخش فصل دوم، بخش سوم را بهتازگی برعهده دارم و نمیتوانم در رابطه با بخشهای قبلی و چگونگی برخورد با آن در شهرستانها نظر دهم.

در حالی که او برخورد با چنین سریال‌هایی و واکنش برای جلوگیری از فروش آن را می‌توان یک حرکت خودجوش در شهرستان‌های مختلف دانست، چند نفر از فروشندگان قزوینی در گفت‌وگو با «شرق» اعلام کرده‌اند که جمع‌آوری این فیلم از سطح شهر براساس دستور مستقیم اداره اماکن این شهر بوده است.

در یزد هم این فیلم با دستور اماکن این شهر جمع‌آوری شد. رییس اتحادیه صنف عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی شهر یزد گفت: «با توجه به ارسال نامه‌ای از سوی اداره بازرگانی استان یزد، عرضه سریال «قلب یخی» در فروشگاه‌های شهر یزد ممنوع اعلام شد. به همین منظور در بخشنامه‌ای به اعضای این اتحادیه از آنان خواستیم نسبت به جمع‌آوری محصول ذکرشده از ویترین‌ها اقدام کنند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.»

به نظر می‌رسد بعد از مشکلات مالی این مجموعه، به لحاظ مضمونی نیز باعثبه وجود آمدن حساسیت‌هایی شده است. این سریال روایت چند داستان مختلف است؛ چیستا(الناز شاکردوست) دختری که در مزون ویدا(نسرین مقانلو) کار می‌کرده به همراه ستاره(آشا محرابی) و بهار(سامیه لک) به دنبال کشف رازهای ویدا و فرهاد(حمید فرخ‌نژاد) هستند. شیوا(مهراوه شریفی‌نیا) خواهر ویدا، وکالت فردی را که متهم به قتل همسر و فرزند خود است(حسین یاری) بر عهده می‌گیرد.

در این سریال برای نخستین بار پس از انقلاب، به حضور و نقش شبکههای فراماسونری در فرهنگسازی و جرایم سازمانیافته پرداخته شده است. اما به نظر میرسد روابطی که میان شخصیتهای این فیلم وجود دارد باعث بروز حساسیتهایی نسبت به آن شده است. به طور مثال در دو قسمت فصل دوم رابطه شیوا با حامد از عرف رسمی خارج شده است.