واکنش صدا و سیما به تولید برخی از برنامه‌ها که برخلاف عفاف هستند

محمود عاطفی امروز در نشست خبری هفته جهانی عفاف و حجاب، اظهار داشت: پیام حجاب صرفاً برای مسلمانان نیست بلکه برای تمام انسانهاست و مخاطب آن تمام اعضای جامعه به دور از جنسیت است.

وی افزود: پژوهشگرانی هستند که به مسئله حجاب به عنوان یک نسخه درمانگر نگاه می‌کنند چرا که حجاب مقدمه‌ای برای رسیدن به عفاف است و عفاف مرد و زن را شامل شده و پیدایش آن در جامعه نیز از زنان آغاز می‌شود.

رئیس بسیج سازمان صدا و سیما گفت: حجاب موضوعی است که تمام ادیان الهی برآن صحه گذاشته و آن را برای زن واجب می‌دانند، وقتی به مسئله حجاب به عنوان مقدمه‌ای برای صیانت بخشی به افراد جامعه نگاه می‌کنیم دیگر صرفاً از منظر دینی و جنسیتی به آن پرداخته نمی‌شود چرا که حجاب به دلیل تأثیرگذاری و گستردگی آن برای احیای جامعه سالم از تمام جوانب قابل بررسی است.

عاطفی بیان کرد: در هفته حجاب و عفاف تمام شبکه‌های صدا و سیما ویژه برنامه‌های مختلفی را دارند.

وی در خصوص اینکه برخی از برنامه‌های صدا و سیما مسئله عفاف را ترویج نمی‌دهند و در حال گسترش الگوهای نامناسب در جامعه هستند، گفت: حرکت کلی رسانه ملی در مسیر برطرف کردن نقصها است تا در فرآیند تولید شیوه‌های نظارتی و هدایتی حاکم شود.

رئیس بسیج سازمان صدا و سیما بیان کرد: فرآیند برنامه سازی خاص است و اینگونه نیست که تمام این فرآیند در داخل سازمان صدا وسیما رخ دهد، طبق قانون بخش‌های خصوصی در حرکتی تعاملی برای تولید برنامه با سازمان صدا و سیما همکاری می‌کنند که در جلسات کارشناسی خطوط قرمز را مطابق با هنجارها و ارزش‌ها به آنها گوشزد می‌کنیم و امیدواریم در آینده کمتر شاهد ناهنجاری در برنامه‌ها بوده و به احیای ارزش‌ها بیشتر توجه شود.