«ملیحه نیکجومند» در خانه ابدی آرام گرفت

پیکر مرحومه ملیحه نیکجومند صبح روز یکشنبه (۲۰ تیر) با حضور اعضای خانواده و بر شانه‌ی هنرمندان سینما و تلویزیون، از مقابل منزل فرزند او تشییع و به قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

با وجود همزمانی این مراسم با تشییع پیکر زنده‌یاد عباس کیارستمی، جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون از جمله مهتاب کرامتی، پرستو صالحی، حدیث فولادوند، کامران ملکی، علی دهکردی، امیر نوری، بهروز شعیبی، هدایت هاشمی، حبیب اسماعیلی و... در این مراسم شرکت داشتند.

این بازیگر قدیمی در پی وقوع یک سانحه و آسیب‌دیدگی، از هفته گذشته در بیمارستان خاتم‌النبیاء بستری شده بود و در نهایت عصر 17 تیر ماه دار فانی را وداع گفت.

مرحومه ملیحه نیکجومند با نام مستعار شیده رحمانی، متولد ۱۳۱۱ در همدان بود. او سال ۱۳۳۱ با فعالیت در تئاتر سپاهان وارد دنیای هنر شد و از سال ۱۳۳۴ با فیلم «خسیس» وارد سینما شد و سپس در سال ۱۳۳۷ کار دوبله را آغاز کرد.

این بازیگر طی چهار دهه فعالیت هنری‌اش در نمایش‌هایی نظیر «همسایه‌ها»، «هملت»، «باغ آلبالو»، «فالگیر»، «آیینه شکسته»، «موش و گربه» و فیلم‌هایی از جمله «جدایی»، «شازده احتجاب»، «مردی که زیاد می‌دانست»، «آوار»، «مادیان»، «آتش در زمستان»، «آن سوی مه»، «مأموریت»، «طلسم»، «بهار در پاییز»، «هی جو»، «شب دهم»، «افسانه مه پلنگ» و سریال‌هایی مانند «سربداران»، «بوعلی‌سینا»، «پاییز بلند»، «این خانه دور است»، و «آشپزباشی» اشاره کرد.

 مجلس یادبود این هنرمند ساعت 14 الی 15 و 30 دقیقه روز سه شنبه - 22 تیر ماه - در مسجد پیامبر اعظم به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از چهارراه قصر، روبروی پارک اندیشه، ورودی 11 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا می‌شود.