به گزارش فارس، مراسم اختتامیه پنجمین اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی بعد از ظهر امروز (۶ مهر ماه) با حضور احمدینژاد (رئیس جمهور)، عزتالله ضرغامی (رئیس سازمان صدا و سیما) و مدیران رادیو و تلویزیونهای عضوی اتحادیه در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
بنابر این گزارش، سید عزت‌الله ضرغامی در این مراسم گفت: امروز دنیا از بی‌عدالتی در رنج است و خوداگاه به سمت عدالت می‌رود و به ناچار به معنویت روی آورده است و امروز این حرکت را در کشور‌های غیر اسلامی مانند اسپانیا و انگلیس نیز می‌بینید. تظاهراتی که هر روز علیه بی‌عدالتی صورت می‌گیرد و سرکوب بی‌سابقه‌ای که از سوی این رسانه‌ها وجود دارد حکایت از وضعیت جدیدی است.
وی ادامه داد: فریبکاری نظام لیبرال دموکراسی روشن شده است و شاید برای ما که رسانه‌ای هستیم بهترین مثال رسوایی مرداک غول رسانه‌ای جهان در ماجرای نیوزکورپریشن است و حمایت انگلیس از او نشان می‌دهد که چقدر با صداقت و مردمشان فاصله دارند و بی‌پایگی شعارهایشان روشن شده است. همچنین غرب و اروپا به شدت در رکود اقتصادی به سر می‌برند و هر روز در مواجه با سقوط اقتصادی هستند.
رئیس رسانه ملی تصریح کرد: گرایشی ایجاد شده که قاطبه مردم به سمت معنویت سقوط پیدا می‌کنند حتی چند سالی است که فیلم‌های هالیوودی به خاطر نیاز جوامعشان به سمت آثار ماورایی می‌روند و صحبت از جهان غیب و ظهور مهدی موعود است. بعضی فیلم ها نیز با صراحت تمام بیان می‌کنند فردی می‌آید که جهان تشنه آمدن اوست و این نیاز فطری مرتب خود را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: هیمنه استبدادی غرب از بین رفته و چند سالی که اسرائیل و ناتو، افغانستان و عراق را گرفته‌اند چه بدست آورده‌اند؟
ده‌ها هزار کشته در عراق و عزادار شدن هزاران خانواده در این کشورها و از بین رفتن دستاوردها و سرمایه‌های انسانی اینها هیچکدام فایده نداشت و همه نتیجه عکس داده است آنها می‌خواهند با تروریست مقابله کنند در حالیکه شهید برهان‌الدین ربانی هفته قبل در همین محل در همایش بیداری اسلامی سخنرانی خوبی را ارائه کرد و ارادت و دوستی او را به رهبر انقلاب مشاهده کردیم اما وقتی که برگشت او را مظلومانه در افغانستان به شهادت رساندند اگر آمریکا برای مبارزه با تروریسم آنجا وجود دارد باید پاسخگو باشد.
وی افزود: بیداری اسلامی به قدری حرکت عمیق و شجاعانه‌ای است که بسیاری از استعمارگران را طی چند ماه گذشته شکست داده است کسی نمی‌خواهد به زور بگوید که اینها ریشه‌هایشان حتما اسلامی است و از انقلاب‌های بزرگی نظیر انقلاب اسلامی پیروی می‌کنند.
همه چیز روشن است و شما همه چیز را می‌بینید این انقلاب‌ها در مقابل استکبار به نحوی بروز و ظهور پیدا می‌کند که ما در مقطع انقلاب اسلامی در ایران دیدیم اینها همه مشابه است و کسی الگو منتقل نمی‌کند و همه نگاه‌ها به امت اسلام است.
ضرغامی اظهار داشت: اسلام این مردم قوی و ریشه‌دار است و خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا از حربه‌های نخ نما و پوسیده دوباره استفاده کنند در حالیکه دیگر فایده‌ای ندارد چندین شبکه بوجود آمده به نام شیعه تندرو و یا وهابیت تندرو و مدام یکدیگر را متهم می‌کنند. آیا تأثیر دارد؟ روحانی نمایی که به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند برای مردم مشخص است و مردم آگاه شده‌اند و جامعه اسلامی بیدار شده است عکس آن هم همینطور است این رشد، اگاهی و اتحاد در مقابل اسلام عزیز نعمت بزرگی است که خداوند نصیب ما کرده است.
وی عنوان داشت: امروز رسانه‌ها نقششان بسیار ویژه‌تر از گذشته است در این حرکت عظیم رسانه‌ها پیشروترین نهاد هستند که این حرکت را ایجاد و دوام می‌دهند امروز خود دنیا و علمای ارتباطات به این نتیجه رسیده‌اند که ژئومدیا جای ژئوپولتیک را گرفته است یعنی حاکمیتی که رسانه دارد و امروز خودش را به همه چیز تحمیل می‌کند.
وی ادامه داد: در این چند ماه هم ما نقش رسانه‌ها را دیدیم این حرکت‌های عظیم مردم باید ادامه پیدا کند و موجه‌ترین مجموعه که رسانه‌های اسلامی و متعدد را که حمایت می‌کند اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی است و باید رسالت تاریخی خود را در مقابل این رویداد عظیم انجام دهیم شما حتی در بیداری عظیم اسلامی نیز نقش داشته‌اید و مدیریت خوب شما عزیزان به گونه‌ای است که وقتی مردم دنیا در مقابل رسانه‌های استکباری مواجه می‌شوند با رجوع به شما حقایق را در می‌ِیابند.
رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اخلاص رمز موفقیت رسانه‌های اسلامی است گفت: خداوند عنایت کرده و ما ابزاری شده‌ایم تا در چنین شرایطی حقایق را به گوش دنیا برسانیم و اگر پیروزی ظاهری هم بدست نیاید می‌دانید خداوند با شماست.
وی در ادامه خطاب به اعضای اتحادیه رادیو تلوزیون‌های اسلامی اظهار داشت: ما در اتحادیه رسانه‌های رقیب نداریم و همه به هم کمک می‌کنند و تأکید من نیز بر استفاده از نیروهای جوان است تا آنها را آموزش دهید و با تمرکز و همگرایی نیروهای کارآمدی را تربیت کنید.
به گزارش فارس ضرغامی در ادامه سخنان خود به توصیه‌هایی از مقام معظم رهبری درباره رسانه اشاره کرد و عنوان داشت: نظام سازی کار اصلی شماست نگذارید الگوهای لائیک و … خود را به شما تحمیل کنند با اوضاعی که امروز در جهان مشاهده می‌کنیم روز به روز نقش رسانه‌های پاک بیشتر می‌شود و همین باعثمی‌شود تا زندگی بخصوص جوانانمان تغییر پیدا کند.
همچنین در این مراسم علی کریمیان به ارائه گزارشی از عملکرد پنجمین اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پرداخت و گفت: امروز اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ۲۱۴ عضو در خود جای داده است و مهمترین هدفی که برای اتحادیه پیش‌بینی شده ایجاد یک ساز و کار بین‌المللی برای هماهنگی و هم‌افزایی بین رسانه‌های متعهد و افکار ناب محمدی است.
وی ادامه داد: در کنار اجلاس بازار فیلم اسلامی نیز با حضور حدود ۹۰ شرکت کننده آغاز به کار کرد که اقدام مهمی است و ما اقدام به تولیدات پاک برای مشتاقان در جهان میکنیم.