کیمیا علیزاده، بانوی تکواندوکار ایرانی که با درخشش خویش در سکوی قهرمانی المپیک، شادی را نه تنها به کاروان المپیک بلکه به ملت ایران هدیه داد.  کیمیای تکواندوکار 18 ساله، در  وزن ۵۷- کیلوگرم با پیروزی در دیدار رده‌بندی مقابل نماینده سوئد به نخستین مدال بار ارزش تاریخ ورزش بانوان ایران در رقابت‌های المپیک دست یافت.

اما نخستین واکنش این بانوی قهرمان بعد از گرفتن اولین مدال المپیک تاریخ ورزش زنان ایران بسیار جالب بود. او سجده شکر بجا آورد...

 

h

این بانوی قهرمان و محجبه ایرانی با کسب اولین مدال المپیک برای زنان ایرانی ثابت کرد که با حجاب اسلامی هم می توان به بر سکوی بلندترین مقامات ورزشی جهان ایستاد و مایه افتخار و سرافرازی کشور شد. حالا کیمیای ۱۸ ساله، جوانترین مدال آور ورزش ایران در تاریخ المپیک‌هاست.

او در حالی پرچم پر افتخار ایران اسلامی را بر دوش گرفت و مدال برنز مسابقات المپیک را کسب کرد که حجاب اسلامی اش برای ایرانیان از مدال طلا هم بیشتر ارزش داشت و پاسخ محمکی به یاوه گویی کسانی بود که حجاب را محدودیتی برای زنان ایرانی تلقی می کنند.

کیمیا علیزاده حتی رکورد ٦٤ ساله ناصر گیوه‌چی را هم شکست. گیوه‌چی در المپیک هلسینکی ۱۹ ساله بود که مدال نقره گرفت.

اما بر روی سکوی دریافت مدال المپیک اتفاق جالب دیگری هم رخ داد. «هدایا وهبا» ورزشکار محجبه مصری نیز در همان وزن «کیمیا علیزاده» مدال المپیک ریو را کسب کرد.  یعنی کیمیا علیزاده و هدایا وهبای مصری با حجاب اسلامی روی سکوی اهدای مدال تکواندو رفتند و این دو دختر مسلمان ادعای محدود کننده بودن حجاب را به بایگانی تاریخ سپردند

.

 

حضور دو بانوی محجبه بر سکوی قهرمانی

 

 

اما واکنش ایرانیان در مقابل مدال آوری این بانوی محجبه بسیار جالب و دیدنی بود. که به مواردی از آن اشاره می شود.

 

واعظی وزیر ارتباطات:  بانوان ایرانی سربلند هستند، چه قهرمانان مسابقات بین المللی، چه همسران و مادران شهدای مدافع حرم

 

1

 

عارف: کیمیا علیزاده نشان داد می توان با حفظ ارزشهای اسلامی برای کشور افتخارآفرین بود.

 

1

 

عزت الله ضرغامی:کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی با شایستگی موفق به کسب مدال برنز المپیک شد. آفرین به کیمیا! کیمیا نشان داد که حجاب اسلامی هرگز مانع حضور سالم و پرقدرت زنان مسلمان در عرصه های جهانی ورزش نیست. تصاویر تاریخی او در میدان مبارزه و هنگام دریافت مدال، به تنهایی رسانه ای موثر و پرنفوذ برای ارزش های اسلامی بود.

 

- یکی مثل کیمیا علیزاده با حجاب میره مدال المپیک میگیره و همه ملت ایران رو خوشحال و توی دنیا سربلند میکنه یکی هم مثل گلشیفته فراهانی با اون فضاحتش کاری میکنه آدم روش نشه بگه ایرانیم. فقط تو کانالهای جوک و سایتهای ... باید اسمش رو سرچ کنی. تفاوت ره ببین از کجا تا به کجاست!

برنزِ تو ارزشش از طلا بیشتر بود

 

- از هیچ مدالی به اندازه ی مدالِ علیزاده خوشحال نشدم.

هم #پرچم_ایران رو بردی بالا

هم #حجابت رو به رخ کشیدی

تو یه قهرمان واقعی هستی که جمله "حجاب محدودیت داره" رو به زبون نیاوردی.

 

ک

- ما که خیلی خوشحال شدیم, ولی بعضی ها یجوری دارن بالا پایین میپرن که انگار من بودم دیشب داشتم به مقنعه و حجابش، فحش میدادم ! :))

 

- خیلی خوشحال شدم سر صبحی، تمام المپیک یک طرف، مدال این خانم هم یک طرف . از اون وقتا بود که برنز ارزشش برات از طلا بیشتر بود.

 

- آقا سر صبی این خبر مدال کیمیاعلیزاده خیلی حال داد، دمش گرم. تو هجده سالگی، دهه هفتادیم هست، آفرین.

 

- مدال کیمیاعلیزاده ناراحتی و ماتم این چند روزه رو شست و پایین برد. این مدال شاید شیرین ترین مدال تاریخ المپیک ما بود. خیلی چسبید واقعا.

 

اما واکنش کانال اصلاح طلبان به این موضع از همه جالب تر بود.

 

1

اصلاح‌طلبان که با ذوق زدگی هر چه تمام تر هرچراغ سبز مضحک آمریکا به ایران را منتشرمیکنند،  شاید یادشان رفته آمریکاچقدر درخرید تجهیزات ورزشی، استفاده از اردوهای خارجی و بازیه ای تدارکاتی برای ما مانع تراشی کرده است!

 

اما حسن ختام مطلب ما جملات زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب در توصیف چنین بانوان قهرمان و درعین حال باعفت و حیایی است که الگوی زنان ایرانی اند: « در یک چنین دنیایی، خانمی با حجاب کامل می‌رود روی سکو و جایزه‌اش را می‌گیرد/ این نشان می‌دهد در مقابل موج احساسات توهّم آمیز، شکست نمی‌خورد.»