ممنون مدافعان حرم هستم / فالوئرهای زیاد عزت نمی آورد

سرویس فرهنگ و هنر، ارسلان قاسمی متولد خردادماه سال 1374 و فرزند آخر خانواده می باشد. این هنرمند جوان از سال 1379 فعالیت های هنری خود را آغاز کرد و تا الان حدود 57 فعالیت هنری را در کارنامه خود به ثبت رسانیده است . نکته ای که شاید برای مخاطبان این بازیگر جوان و درعین حال با تجربه جالب و جذاب باشد این است که ارسلان قاسمی به تازگی وارد عرصه ی موسیقی هم شده است و اولین قطعه ی آهنگ خود به نام ای کاش را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرده است. لذا به دلیل درخواست شما مخاطبان محترم تصمیم گرفتیم تا با این هنرمند جوان گپ و گفتی صمیمانه و متفاوت داشته باشیم.

 

1. لطفا بفرمایید در چه مقطعی تحصیل می نمایید؟

دانشجوی رشته ی معماری گرایش نقشه کشی هستم.البته باید این نکته را بگویم متاسفانه درکنار اساتید خوبی که تا به حال داشته ام ، بعضی از اساتیدم اصلا با بنده همکاری لازم را نداشتند و شاید خیلی سخت گیری های بیش ازحد می کردند. ( با خنده )

2. لطفا کمی از فعالیت های این روزهای خودتان برایمان بگویید.

بنده درحال حاضر در حال بازی در دو سریال می باشم . در سریال معمای شاه نقش رضا وزیری را ایفا میکنم که از فصل سوم و چهارم سریال دارای حضوری پررنگ هستم و در واقع این نقش باری از ماجرا را به روی دوش خود می کشد و من خودم شخصا این نفش را خیلی دوست دارم.در واقع باید بگویم از آنجایی که من دارای تجربه در کارهای عظیمی مانند درچشم باد یا سریال حضرت یوسف می باشم ، خیلی علاقه مند بودم بعد از سال ها، دوباره تجربه ی کار در یک پروژه ی عظیمی همچون سریال معمای شاه را داشته باشم.سریال دیگری که مشغول بازی در آن هستم، سریال آرام میگیریم به کارگردانی آقای روح الله سهرابی هست که در واقع میتونم بگویم ایشان یکی از بهترین کارگردان هایی هستند که من در طول فعالیت های کاری ام دیده ام و دارای اطلاعات بسیار خوبی هستند و باید بگویم از همه مهمتر یک انسان منطقی و دوست داشتنی هستند.نقشی که در سریال آرام میگیریم دارم ، نقش یک پسر جوانی است که در واقع تک پسر است و عاشق حرفه ی عکاسی است و در یک شرایطی یک عکسی را میگیرد که خیلی از گره های داستان را باز میکند . در قسمتی از داستان هم مشکلات این پسر جوان با خانواده اش به نمایش در می آید . در کل فکر می کنم که این سریال هم ، یک سریال جذاب و پرمخاطبی باشد. درحال حاضر مشغول بازی در دو کار سینمایی هم هستم . یکی از کارها با نام ماه گرفتگی به کارگردانی آقای مسعود اطیابی است که در واقع روایتی است از اتفاقات سال 88 . و میتوانم بگویم که این روایت یک روایت جدید و متفاوتی است که میتواند برای مخاطب بسیار جذاب باشد. برای مثال باید بگویم که در ماه گرفتکی خیلی به اتفاقات سیاسی پرداخته نشده است . کار دیگر سینمایی که مشغول فعالیت در آن هستم یک کار کمدی کلاسیک با نام چشم به توان دو هست که کارگردانی کار را آقای بهبودی فر به عهده دارند و موضوع فیلم درباره چشم و هم چشمی هایی دو خانواده با یکدیگر است و به نظرم برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

3.ارسلان قاسمی این روزها اوقات فراغت خود را چه فعالیتی انجام می دهد؟

حقیقت امر باید بگویم که با توجه فعالیت هایی که در کنار فعالیت های هنری انجام میدهم دارای مشغله ی کاری بسیار بالایی هستم و درواقع اوقات فراغتم بیشتر صرف همین کارها می شود. در حال حاضر با یاری خداوند قصد دارم در چند پروژه اقتصادی در زمینه پوشاک فعالیت کنم و درگیر یکسری از اقدامات قانونی واداری آن می باشم . همچنین این نکته را هم بد نیست بدانید که من هم مانند خیلی ازدوستان هنرمند و ورزشکار علاقه داشتم که رستوران و یا یک کافی شاپ داشته باشم اما از آنجایی که قصد داشتم وارد یک فعالیت متفاوت و جدید شوم به خاطر همین تصمیم گرفتم که به جای زدن یک رستوران در یک پروژه ی اقتصادی سرمایه گزاری کنم.

4. به نظر شما آیا حضورهنرمندان در مراسم های ائمه و حضور در عزاداری امام حسین (ع) تاثیری در جذب جوانان به اهل بیت و به خصوص دستگاه سیدالشهدا دارد؟

بدون هیچ اقراری باید بگویم که بی تاثیر نیست ولی با صراحت باید بگویم که من برای دل خودم و عشق وصف نشدنی خودم به حضرت امام حسین (ع) در این مراسم ها شرکت می کنم درواقع باید بگویم وقتی ارسلان قاسمی وارد مجالس ائمه و به خصوص عزاداری امام حسین می شود دیگر خود را ارسلان قاسمی بازیگر یا یک فرد معروف و مشهور نمی داند در واقع فکر می کنم هرکس وارد مجالس امام حسین می شود دیگر خود را هیچ چیز نمیداند و تمام وجود خود را متعلق به حضرت ابا عبدالله می داند. به نظر من این دستگاه امام حسین است که به ما ارزش و قدرت می دهد و باید بگویم جاذبه و لطف امام حسین (ع) به تنهایی برای جذب به این دستگاه کافی است . نکته ای که شاید جالب باشد این است که من به لطف همین دستگاه امام حسین (ع) توانستم با مداح جوان اهل بیت حسین طاهری فرزند حاج محمدرضا طاهری آشنا بشوم وایشان مانند یک برادرواقعی در کنار من می باشد و من چون برادر ندارم و تک پسر هستم آشنا شدن با جناب اقای طاهری را که همچون یک برادر بزرگ در کنار من می باشند را یکی از الطاف دستگاه سید الشهدا میدانم و خوشحال هستم که دوستی دارم که ذاکر اهل بیت می باشد و این خودش برای من یک دنیا ارزش دارد.

5. به نظر شما حضور هنرمندانی همچون امیر نوری وسایر اهالی هنر در سوریه و در جمع مدافعان حرم چه تاثیری می تواند در بین مردم داشته باشد؟

بنده این اقدام امیر نوری را بسیار تحسین میکنم. و این اقدامات بسیارتاثیرگذاراست. نکته ای که باید بگویم این است که مدافعان حرم جوانانی هستند که به دور از وابستگی به سازمان و یا یک نهادی تصمیم گرفته اند از آرمان های ما ، از اهل بیت ما ، و از اعتقادات ما دفاع کنند و این بسیار زیبا و ستودنی است. من خداروشاکرم که این بحث مدافعان حرم کاملا دربین مردم جا افتاده است و مردم ما نسبت به آن آگاهی کامل دارند .برای مثال وقتی در فضای مجازی نگاه می کنم مشاهده میکنم که چقدر افرادی با تیپ های متفاوت مطالب و تصاویری از مدافعان حرم را درفضای مجازی انتشار میدهند و این خود نشان میدهد که مردم ما با هرنگرشی که باشند با بحث مدافعان حرم آشنایی کامل دارند. من فقط در یک جمله میتوانم بگویم که ما باید ممنون بچه های مدافع حرم باشیم. اونها به خاطر ما و اعتقادات ما دارند میجنگند.

6. نظرتون را درباره ی اهمیت شبکه های اجتماعی بفرمایید.

به نظر بنده امروز با توجه به گسترش و پیشرفت فضای مجازی و فناوری لازم است که برای فضای مجازی و علی الخصوص شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی قائل شویم اما نکته ی قابل ذکر این است که باید از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده درست شود وگرنه مضر خواهد بود. خود من به شخصه استفاده بسیاری از شبکه های اجتماعی و عوامل ارتباطی امروزی دارم و به نظر من شبکه های اجتماعی امروزه بسیار کاربردی هستند اما نکته ای که باید بگویم این است مسائلی مانند داشتن فالوورهای بسیار زیاد یا دنبال کننده های فراوان اصلا به آدم عزت و بزرگی نمی دهد یعنی ما نمیتوانیم برای مثال بگوییم فلان فرد چون دارای فالوورهای کمی می باشد آدم بزرگی نیست . نکته ی مهم دیگری که باید خدمتتان بگویم این است که از همین جا از همه ی مخاطبانم که در فضای مجازی با نظرات مختلفشان به بنده ابراز لطف می کنند تشکر میکنم و از این که به دلیل فرصت کم نمی توانم چواب آنها را بدهم عذرخواهی میکنم.

درپایان از شما میخواهیم برای اسامی زیر یک وصف کوتاه بفرمایید.

مداح اهل بیت کربلایی حسین طاهری : برادر خوب من

مادر : تمام زندگی

کربلا : بهشت

هنر: دنیا

سردار سلیمانی : بزرگ مرد ایران

مرحوم مرتضی پاشایی: دوست خوبه گذشته

شبکه های اجتماعی: حاشیه سازی الکی

تشکر از شما به دلیل این که وقت با ارزش خود را در اختیار ما قرار دادین.

 

گفتگو از احسان ذاکری