روایت متفاوت تاریخ در «آقای نخست وزیر»

سید یزدان حبیبی پژوهشگر تاریخی مستند «آقای نخست وزیر» ؛ در مورد ایده اصلی این مستند ابراز داشت: ایده این مستند در واقع دغدغه‌ای بود که نسبت به جامعه وجود داشت. اینکه امروز جامعه ما درگیر مذاکره با کشورهای خارجی است و تاریخچه مذاکرات را در کشور بدانیم. در دوره دکتر مصدق هم کشور درگیر این مشکلات بود. به همین دلیل به فکر ساخت این اثر و پژوهش درباره آن زمان افتادیم.

 

وی همچنین در مورد محدودیت‌های موجود در ساخت این اثر ابراز داشت: ما برای تحقیق در مورد مستند «آقای نخست وزیر» با منابع گوناگون و عظیمی مواجه بودیم؛ اما محدودیت‌های ما در ساخت این کار معیارهایی راجع به سیاست های آن زمان بود. روایتگری متفاوت از آن زمان که به شرایط جامعه ما بخورد، در مستند «آقای نخست وزیر» مشهود است.

حبیبی درباره اکران این اثر برای چهره های سیاسی گفت: این فیلم برای چهره‌های مختلف رسانه‌ای اکران شد. افرادی مثل حسام الدین آشنا، حسین شریعتمداری، خسرو معتضد و دیگران این فیلم را دیدند و رضایت داشتند. اغلب افرادی که این فیلم را دیدند، از جای خالی این مستند در جامعه گفتند. امیدواریم که مردم هم با این مستند ارتباط برقرار کنند.