وقتی «خندوانه» کلاس روانشناسی می‌شود

شادی برنامه شب گذشته «خندوانه» تقدیم شد به همه کسانی که با سوگ و غم خود کنار آمده و زندگی را زیباتر ادامه می‌دهند.

 

مژده جلالی روانشناس شب گذشته مهمان «خندوانه» بود و درباره دور شدن از فضای غم صحبت کرد.

جلالی در پاسخ به سوال جوان در خصوص حال و هوای خود گفت: از حال و هوای حضور در «خندوانه» هیجان زده شدم. ما روانشناس‌ها میگوییم همه چیز نباید خوب یا بد باشد بلکه خود ما باید تلاش کنیم خود را خوشحال نگه داریم. خود من رویکردم به زندگی مثبت و شادی است.

 

جلالی در ادامه در خصوص کنترل خشم اظهار داشت: خشم خود را با یکسری تکنیک مدیریت کنیم. ما پیش از اینکه به قول روانشناس‌ها آمپر خشم بالا برود آن را تنظیم کنیم و کانون توجه خود را تغییر دهیم .

 

وی ادامه داد: از طرفی برخی‌ها با خشم خود به نتایجی رسیدند به همین دلیل ادامه می‌دهند و نتیجه مطلوب باعث تقویت خشم می‌شود.

جوان در خصوص کنترل خشم خود گفت: فشار های کاری‌ام زیاد است و بعضی وقتها با کوچکترین مسئله بر انگیخته می‌شوم. تعداد دفعاتی که آمپر خشم من بالا می‌رود زیاد نیست و می‌توانم کنترل کنم.

 

جلالی عنوان کرد: افرادی که عزیزی را از دست می‌دهند باید بپذیرند که غمگین بودن آنها طبیعی است. برخی از افراد این را در ذهن خود دارند که همیشه باید شاد باشند اما این اشتباه است باید بدانیم که غم و اندوه واقعیت زندگی است و نگاهمان به آینده باشد. در بین این بحران‌ها هنوز شعله شادی و امید است.

 

در بخش دیگر برنامه، خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند در خصوص موضوع برنامه دوری از غم صحبت کردند.

جناب خان در بخشی از برنامه در اولین سالگرد فاجعه منا یادی از جان باختگان این اتفاق کرد.

در پایان جوان با آرزوی‌های خوب برای همه مردم برنامه را به پایان رساند.