«آواز گنجشک ها» جمعه از تلویزیون پخش می شود

فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» ساخته مجید مجیدی کارگردان بنام ایرانی در سال 1388 ( 2009 میلادی) به عنوان یکی از بهترین آثار خارجی از نگاه هیات ملی نقد فیلم آمریکا انتخاب شد.

بنابراین گزارش ، آواز گنجشک ها که در سال 1386 ساخته شده است به داستان مرد ساده دل و میان سالی به نام کریم می پردازد که در یک مزرعه پرورش حیوانات کار می کند و شیفته شترمرغ هاست و ارتباط روانی و عاطفی با آنها برقرار کرده است ولی بر اثر اتفاقی، یکی از شترمرغ ها از مزرعه فرار می کند.

کریم چند روی در جستجوی آن شترمرغ در بیابان ها سرگردان است، اما موفق نمی شود و در نتیجه از کار اخراج می شود؛ این مسئله بهانه ای می شود که برای اولین بار به شهر برود، در شهر از طریق مسافرکشی با موتورسیکلت امرار معاش می کند و طی این مسئله با حوادث زیادی روبه رو می شود.

به گزارش روابط عمومی سیمای جمهوری اسلامی ایران ، رضا ناجی برای بازی درخشان خود در این فیلم جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم برلین را تصاحب کرد.

این گزارش حاکیست از دیگر افتخارات فیلم سینمایی آواز گنجشک ها می توان به کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و تدوین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

فیلم سینمایی آواز گنجشک ها در جدول پخش روز جمعه 26 شهریور شبکه افق ، ساعت 22 قرار گرفته و تکرار آن هم ساعت 10.30 روز شنبه به روی آنتن می رود.