برگزاری یادواره 33 زن شهیده گیلان

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا امشب در آیین مقدس یادواره شهدای زن گیلان در گلزار شهدای این شهرستان، اظهار کرد: شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس برای پیروزی و استمرار نظام از خود گذشتند تا دین اسلام، قرآن، اهداف انبیا و اولیای الهی پا بر جا باشد.

حجت‌الاسلام رحمان شعبانی‌مهر، گفت: زنان با آغاز جنگ تحمیلی همراه مردان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حماسه‌آفرینی کردند.

وی وجود 7 هزار زن شهیده در کشور، 33 زن شهیده در استان و یک زن شهیده در شهرستان را گواه محکمی بر اثبات حقانیت حضور پررنگ و تاثیرگذار زنان در جبهه‌ها دانست.

به گفته مسؤول تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا، بالغ بر 22 هزار امدادگر زن و 31 هزار پزشک زن در جبهه‌های نبرد حق علیه حضوری فعال داشتند.

وی یادآور شد: زنان امروز جامعه اسلامی باید صبر، پاکدامنی و مقاومت زنان دفاع مقدس را برای خود الگو قرار دهند.

شعبانی‌مهر با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط کنونی به حماسه‌آفرینی‌های زنان دوران دفاع مقدس افتخار می‌کند خاطرنشان کرد: زنان دوران جنگ با حضور فیزیکی و معنوی خود در سنگرهای نبرد در روحیه بخشی به رزمندگان اسلام و تغییر روند جنگ نقش تاثیرگذاری ایفا کردند.

وی مقام و منزلت شهدا را به کلام الهی وصل دانست و افزود: امروز به درایت مقام معظم رهبری و حرف‌شنوی از آن بزرگوار، سنگرهای خود را تا مرزهای سوریه، لبنان، عراق، بحرین و یمن گسترده و مقاوم کرده‌ایم.

به گزارش فارس، آیین مقدس یادواره 33 زن شهیده گیلان و یک زن شهیده آستارا در دومین روز از هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه ناحیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان در گلزار شهدای آستارا برگزار شد.

دکلمه‌خوانی و مداحی از دیگر بخش‌های مراسم مذکور بود.

شهیده گل‌زاده حقی‌مقدم تنها زن شهید آستارا محسوب می‌شود که از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غربی‌ترین نقطه از گیلان 160 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.