اقدام عجیب بنیاد رودکی/اجاره تالار وحدت!

تالار وحدت هم اکنون مشغول آماده‌سازی مراسم رونمایی از خودروهایی جدید یک شرکت خودروسازی است! این اتفاق در حالی می‌افتد که پیش از این با حضور مدیریت جدید در تالار رودکی گروه‌هایی گمنامی چون «دومان»، «آیهان»، «تامای»، «گونای» و ... نیز در این تالار روی صحنه رفته‌اند.

«رنو تلیسمان» جدیدترین محصول رنو فرانسه قرار است در مراسمی با حضور مدیران عامل رنو در ایران و نگین خودرو، و دست اندرکاران صنعت و بازار خودرو کشور در تالار وحدت تهران رونمایی و معرفی شود!

محوطه اطراف مجموعه تالار وحدت با پارچه‌های سفید پوشانده شده است.

طی مدت اخیر کم نبودند گروه‌ها و هنرمندانی که تمام اعتبار مورد نظرشان برای اجرا در تالار وحدت را با پول بدست آورده‌اند. مسولان تالار وحدت برای هر سانس مبلغ 9 میلیون تومان از گروه‌ها دریافت می‌کنند. شاید به خاطر همین هم باشد که تقریبا هر روز در این محل شاهد اجراهای متعدد هستیم. سانس فوق‌العاده یازده شب هم شاهکاری دیگر از مسولان تالار وحدت و مدیر جدید بنیاد رودکی است که چندی پیش به گروه کولی های اسپانیا اختصاص یافت!

محوطه بیرونی تالار وحدت

این روزها نه تنها چاره‌ای برای بازسازی تالار وحدت اندیشه نمی‌شود که مسولان مربوطه با بهره‌برداری‌های ناصحیح و با کارکشی‌های بیش از حد از مجموعه فرسوده تالار وحدت، رفته رفته این مکان را به مخروبه‌ تبدیل می‌کنند . با این رویکرد صرف تجاری به تالار پنجاه ساله وحدت، رفته رفته باید شاهد نابودی مهمترین سالن موسیقی کشور باشیم. رویکرد اقتصادی که حتی به لابی و محوطه اطراف تالار هم رحم نمی‌کند. تاسیس کافه‌ها در اطراف محوطه تالار وحدت و برگزاری نمایشگاه‌های فروش ساز در لابی تالار نمونه‌هایی دیگری از رزومه درخشان مسولان این مجموعه است. اجاره سالن به یک شرکت خودروساز نیز آخرین شاهکار مدیریت جدید بنیاد رودکی است.

خوردهایی که قرار است طی ساعات آینده در تالار وحدت رونمایی شوند!

ای کاش تمهیدی اندیشیده می‌شد که مکان‌های تاریخی و ارجمند تبدیل به کنام‌های تجار وامانده از حرفه‌ خویش نشوند و فخر موسیقی یک ملت بازیچه‌ جیب و گیشه و فردای بی‌سرانجام تالار وحدت نشود.

محوطه بیرونی تالار وحدت دقایقی قبل

نوع برخورد مسولان با تالار وحدت یک هشدار جدی را به اهالی هنر و رسانه می‌دهد، همه ما باید بترسیم که از گنجینه موسیقی کشور که روزگاری محل آمد و شد بزرگان هنر این سرزمین بوده، ویرانه‌ای بر جای بماند که نمونه بارز آن تالار شرقی کنار تالار وحدت است.

بهره‌برداری‌های ناصحیح مجموعه تالار وحدت را با خطر نابودی مواجه کرده است