بازیگر بی بی سی چگونه در ایران شکار شد؟ /عکس

 دستگیری روحانی نمای همجنسگرا طی روزهای گذشته رسانه ای شد. اما آنچه مهم است این است که احمد م. چگونه و در چه شرایطی در ایران دستگیر شد. بر اساس ارتباطات و پیگیری هایی که خبرنگار ثامن پرس انجام داد ابعاد جدیدی از این ماجرا مشخص شد که تا کنون افشا نشده است.

داستان از کجا شروع شد؟

خرداد امسال شبکه بی بی سی در یکی از گزارش های تولیدی خود به سراغ سوژه ای جنسی رفت. علی همدانی مجری بی بی سی که برای شبکه جهانی – نه بی بی سی فارسی – به گزارشگری می پرداخت با سفر به ترکیه در یکی از مساجد استانبول با یک روحانی به گفتگو پرداخت. این روحانی در حالیکه بر روی فرش های مسجد نشسته بود و در کنار او افرادی به نماز می پرداختند گفت عقد همجنس بازان را می خواند و خود نیز گرایش به همجنسبازی دارد. این سوژه توانست به عنوان یک شوی تبلیغی بر ضد روحانیت شیعه مورد استفاده قرار بگیرد و در شبکه های تکفیری و ضد شیعی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

1

رامتین ز. فعال همجنسگرایی و گروه های دگرباش جنسی از دوستان صمیمی علی همدانی خبرنگار بی بی سی است که مسوول مستقیم مستندها و گزارش های همجنسگرایانه این شبکه شیطانی است

واقعیت ماجرا چه بود؟

احمد م. طلبه حوزه علمیه وابسته به آقاى سیدعلى‌محمد دستغیب در شیراز بود که درس و بحث را رها کرد و هیچگاه ملبس به لباس روحانیت نشد و تنها چند عکس از خود در حوزه علمیه و با اساتیدش به یادگار گرفت. او حتی با ورود به دانشگاه نیز رشته خود را نیمه تمام رها کرد اما با ارتباطاتی که داشت جذب جریان شیرازی ها شد. جریان شیرازی ها از او به عنوان رابط حوزه های مالی و کاری خارج از کشور به خصوص در ترکیه بهره می برد اما آهسته آهسته نوع فعالیت های او در ترکیه باعث ورود و جذبش توسط جریانهای دگرباش جنسی شد چرا که از لحاظ بیولوژیک هورمون های زنانه در او غلبه داشت. اینجا بود که تور بی بی سی برای استفاده تبلیغاتی از او و قول پناهندگی به کانادا به شرط حضور در شوی بی بی سی احمد م. را وسوسه کرد.

2

گروه بی بی سی با همراهی محمد خردادیان که خود را همجنسگرا خوانده و مسوول جذب و پناهندگی سوژه های دگرباش ایران است در صدد استفاده رسانه ای از احمد م. برآمدند

تیر خلاص بی بی سی به مهره سوخته اش

دفتر «فانوس» در استانبول ترکیه که سفارتخانه مجازی آمریکا از آنجا هدایت می شود محل جذب احمد م. بود. اسفند سال گذشته بود که او در ازای دریافت هزینه ایفای نقش در بی بی سی حاضر شد که جلوی دوربین شبکه ملکه بریتانیا حضور پیدا کند. او هر روز منتظر پخش این مستند و دلخوش به پناهندگی کانادا بود. اوضاع وخیم مالی او به حدی رسیده بود که در در هفته های پایانی اقامت در ترکیه دست به هر کاری می زد تا بتواند در آنجا ماندگار شود اما به خاطر بضاعت اندک خانواده و فقدان پدر نتوانست حمایت خاصی جلب کند و سرشکسته به ایران برگشت.

او اردیبهشت ماه وارد ایران شد و در برنامه های مختلف خانوادگی و تشکلهای سیاسی حضور پیدا می کرد. با گذشت زمان و عدم پخش مستند آرام آرام باور کرده بود به هر دلیل قرار نیست که این فیلم پخش شود برای همین بر روال گذشته به معاشرت و ارتباطات خود می پرداخت.

بی بی سی با اطلاع از برگشت او به ایران، عملیات روانی و رسانه ای را طراحی کرد که با پخش مستند عملا بهانه دستگیری او را فراهم کنند و بعد با هماهنگی گروه های حقوق بشر از این مسئله سوء استفاده رسانه ای و سیاهنمایی کنند. احمد م. با اطلاع از پخش این مستند سراسیمه و هراسان در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که در لبنان است و به این بهانه می خواست هرگونه رد پایی برای دستگیری خود را محو کند. در حالیکه پس از پخش این مستند سریعا مورد پیگرد و بازجویی قرار گرفت.

3

علی هاشمی خبرنگار بی بی سی بدون اشاره به سناریوی بی بی سی و نقش مستقیم خود در این مستند تنها به تمایل طه بکیر (احمد م.) برای پخش این مستند اشاره کرده است.

بهرحال مسئله اصلی اینجا است که بی بی سی چگونه با بازیگران خود رفتار می کند. کسانی که به منافع سیاسی "انگلیس خبیث" تن داده و حاضر شدند نقش بازی کنند احوال امروز خود را نگاه می کنند که چگونه به خاطر اعتماد به گرگ انگلیسی به میهن و کشور خود خیانت کرده اند و عملا در پروژه ام آی 6 گرفتار شدند.