ایوبی: اکران فوری «رستاخیز» بعید است

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه آیا همچنان مشکل اصلی اکران فیلم «رستاخیز»، نمایش چهره‌ی حضرت ابوالفضل (ع) است به ایسنا گفت: باید موانع اکران رفع شود، موانع اکران فقط مسئله چهره نیست. به هر حال ما در درجه اول باید به یک توافق با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم و دوستانی که در این فیلم سرمایه‌گذاری کردند، برسیم. ما هنوز به آن توافق اولیه‌ای که به ما کمک کند که این فیلم را اکران کنیم نرسیدیم، این موضوع اگر انجام شد پله بعدی این است که فیلم چگونه اکران شود.

 
ایوبی با تاکید دوباره بر اینکه "الان مشکل اصلی ما مسئله چهره نیست"، ادامه داد: مسئله اصلی این است که به هر حال فیلم یک سال است اکران نشده، تعلیق شده، صاحبان فیلم (بیشتر صاحبان ایرانی فیلم) معتقدند که قبل از اکران باید یک سری مسائل این فیلم از قبیل مسائل حقوقی، مسائل مالی یا خسارت‌های وارده به فیلم حل شود. پله اول این است. ما در مورد پله اول هنوز به یک جمع‌بندی نرسیدیم که بخواهیم به مسائل بعدی فکر کنیم.
 
رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، فیلم در دو نسخه احتمالا اکران شود یکی با چهره‌ی حضرت ابوالفضل و دیگری بدون نشان دادن چهره، چقدر این موضوع صحت دارد؟ گفت: همه این‌ها وقتی است که ما به آن توافق اولیه برسیم و همه مسائل حقوقی، مسائل مالی و... حل شود و من فکر می‌کردم تا قبل از محرم می‌توانیم این گام را برداریم که متأسفانه نشد.
 
این مدیر سینمایی در پاسخ به اینکه آیا این احتمال وجود دارد که فیلم در اربعین اکران شود،گفت: به تازگی با صاحب و مالکان خارجی فیلم و کارگردان محترم تلفنی صحبت کردم و در فضای فعلی که وجود دارد خیلی بعید می‌دانم که بشود به اکران فوری فیلم «رستاخیز» بر خلاف امید گذشته‌ام، فکر کرد.
 
 
به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته بحث اکران فیلم «رستاخیز» دوباره روی خط خبرها قرار گرفت، ایوبی پس از انتشار خبر رای دیوات عدالت اداری در پی شکایت سازندگان رستاخیز برای خسارت توقف اکران، در گفت‌وگویی از احترام به قانون و رای دیوان عدالت اداری گفت و بیان کرد که دیوان عدالت اداری شکایت را وارد دانسته و اعلام کرده است که در اثر تعلیق فیلم رستاخیز خسارتی به صاحبان فیلم وارد شده است.
 
در مقطعی دیگر وزیر ارشاد اعلام کرد که اکران فیلم «رستاخیز» بلامانع است و پس از آن حجت‌الله ایوبی در پاسخ به ایسنا درباره‌ی اینکه پروانه نمایش فیلم معتبر است؟گفت: پروانه‌ی قبلی معتبر است. اما پس از این اظهارنظر رئیس سازمان سینمایی چند روز بعد اعلام کرد که تصمیم برای نمایش چهره‌ی حضرت ابوالفضل را به سازندگان فیلم واگذار کردیم.
 
فیلم «رستاخیز» درباره‌ی قیام عاشورا سال گذشته پس از یک روز نمایش در پی اعتراضات غیر رسمی درپی نمایش چهره‌ی حضرت ابوالفضل (ع) به دستور وزارت ارشاد اکرانش متوقف شد.
 
انتهای پیام