در صورت نهایی شدن این معامله که بزرگترین معامله جهان در سال گذشته است، شرکت «ای‌تی اند تی» شبکه‌های کابلی «اچ‌بی‌او» و «سی‌ان‌ان»، استودیوی فیلمسازی «برادران وارنر» و دیگر دارایی‌های «تایم‌وارنر» را به دست می‌آورد.

در این معامله «ای‌تی اند تی» برای هر سهم شرکت تایم‌وارنر بیش از ۱۰۷ دلار پرداخت خواهد کرد که در مجموع ارزش معامله را به ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار می‌رساند. «ای‌تی اند تی» اعلام کرده که معامله تا پایان سال ۲۰۱۷ به انجام می‌رسد.

پیش از این نیز شرکت «کامکست» در یک قرارداد ۳۰ میلیارد دلاری کمپانی «انی‌بی‌سی یونیورسال» را خرید و به غول بزرگ دنیای رسانه تبدیل شد.

تولد این غول‌های رسانه‌ای سبب نگرانی‌های بسیاری شده است. در حالی که بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی خواستار بررسی‌های دقیق در اینگونه معاملات بزرگ هستند دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از پیش اعلام کرده که در صورت برنده شدن جلوی معامله «ای‌تی اند تی» و «تایم‌وارنر» را خواهد گرفت.

ترامپ از این‌که قدرت رسانه‌ای به این بزرگی در دست معدودی باشد ابراز نگرانی کرده است. او در طول کمپین تبلیغاتی خود همواره از نحوه پوشش اخبار در رسانه‌ها به ویژه سی‌ان‌ان گلایه داشته است.

«ای‌تی اند تی» پس از کند شدن روند پیشرفت بازار تلفن‌های بی‌سیم و سرویس‌های پهنای باند به سمت بازار رسانه گام برمی‌دارد. این شرکت سال گذشته یک شرکت تامین‌کننده سرویس‌های تلویزیونی ماهواره‌ای را به قیمت ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خرید.

این شرکت در آمریکای شمالی ۱۴۲ میلیون مشترک سرویس‌های بی‌سیم دارد. سرویس‌های ویدیوی ماهواره‌ای شرکت نیز ۳۸ میلیون کاربر دارد.

در سوی دیگر شرکت «تایم‌وارنر» یکی از بازیگران اصلی سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی است. از دارایی‌های اصلی این شرکت می‌توان به شبکه‌های «سی‌‌ان‌ان»، «اچ‌بی‌او»، «تی‌ان‌تی»، «تی‌بی‌اس» و استودیو فیلمسازی برادران وارنر اشاره کرد. شبکه اچ‌بی‌او به تنهایی بیش از ۱۳۰ میلیون مشترک دارد.

«تایم‌وارنر» سال ۲۰۱۴ پیشنهاد ۸۰ میلیارد دلاری شرکت «فاکس قرن بیستم‌ویک» را رد کرده بود.