تازه‌ترین اثر نقاشی «حسن روح الامین» با عنوان «عرش بر زمین افتاد» روز سه شنبه 11 آبان ماه ساعت 16 با حضور  استادان، هنرمندان و اهالی رسانه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

تابلوی «عرش بر زمین افتاد» موضوعی عاشورایی دارد و بیانگر آخرین ساعات زندگی امام حسین (ع) در صحرای کربلا است.

این اثر در ابعاد 3 در 4 متر و با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده است. در این اثر نقاشی که در مدت 7 ماه اتمام رسیده است، افراد و شخصیت‌های بسیاری را خواهیم دید که هر کدام نماینده یک قشر از انسان‌های جامعه هستند.

گفتنی است همزمان و در کنار رونمایی از اثر عرش بر زمین افتاد، تعداد 9 اثر نقاشی عاشورایی از این هنرمند با عنوان‌های قاهرالعدو، آخرین سرباز لشگر، علی اکبر علیه السلام، ویرانه‌ی شام، اول مظلوم، شیرین‌تر از عسل، علقمه، آتش پرستارم شده و آیا تو برادر منی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 
بر اساس این گزارش، حسن روح الامین، متولد مهر ماه سال 1364 در جنوب تهران است؛ او مقطع متوسطه را در هنرستان هنرهای زیبای پیچ شمیران پشت سر گذاشت و با علاقه ای که به رشته نقاشی داشت، وارد دانشگاه شاهد شد.
 
وی درباره موضوع آثارش می گوید: «به نظر من هر هنرمند با توجه به علاقمندی به موضوع خاصی دارد، آثارش را خلق می کند. من در خانواده ای مذهبی سنتی رشد کردم و از کودکی موضوع نقاشی هایم درباره عاشورا بوده است و همیشه به سمت این موضوع رفتم. از سال 88 تا امروز هم به مجموعه عاشورا پرداخته ام.»
 
تصویرسازی مجموعه داستان میرزا کوچک خان، نقاشی مدافعان حرم، شهدای دفاع مقدس، کمیک استریپ از زندگی شهید نواب صفوی، واقعه مسجد گوهرشاد از دیگر کارهای روح‌الامین به شمار می‌رود.

ضمن اینکه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، نقاشی‌های عاشورایی «حسن روح الامین» در هامبورگ به نمایش گذاشته شد.