کامران همت‌پور مدرس دانشگاه و خواهرزاده استاد یدالله تیموری افزود: متاسفانه صبح امروز خبر به ما رسید که استاد تیموری بعد از ماه ها مبارزه با عوارض ناشی از بیماری ریه به دیار حق شتافته است تا بار دیگر موسیقی نواحی و محلی ایران در عزای ستاره ای بنشیند.

وی در معرفی پیشینه و خدمات ارزشمند این هنرمند فقید موسیقی مقامی بیان کرد: استاد یدالله تیموری از جمله هنرمندان برگزیده تنبور نوازی کرمانشاه بود که ۲۸ مرداد سال ۱۳۱۸ در کرمانشاه به دنیا آمد. او از کودکی با صدای تنبور پدرش مرحوم استادعبدالله تیموری جذب این ساز شد و از محضر وی و استاد سید قاسم افضلی کلام ها ومقام ها ونظم های تنبور را فرا گرفت . او از جمله هنرمندانی بود که در طول هفتاد سال عمر خودعاشقانه می نواخت و استادانه می خواند و در این مدت شاگردانی چون جلیل جهانگرد و جمیل رحمتی را به جامعه موسیقی نواحی ایران معرفی کرد.

این پژوهشگر موسیقی نواحی که برگزاری چندین جشنواره موسیقی نواحی را در کارنامه خود دارد در بخش پایانی صحبت های خود از انتشار دو لوح فشرده با هنرمندی استاد تیموری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این دو اثر موسیقایی به نام های «شیخ امیری» و «طرز رستم» پیرامون مقام های باستانی تنبور به ویژه منطقه «گوران» توسط موسسه آوای حنانه منتشر می شود.