تام کروز جد بزرگ حضرت نوح می شود

تام کروز پس از بازی در شماری از فیلم‌های علمی-تخیلی چون «فراموشی» و «لبه فردا» و بازی در فیلم‌های اکشن چون «ماموریت: غیرممکن» و «جک ریچر» اکنون بازی در فیلمی تاریخی را تجربه می‌کند.

تام کروز آماده می‌شود تا در تاریخ عقب و عقب‌تر برود و به دوران پیش از نوح بازگردد.

این بازیگر پرطرفدار قرار است در نقش شخصیتی تاریخی به نام «متوشالح» نقش‌آفرینی کند. این شخصیت انجیلی که نامش بر فیلم جدید برادران وارنر گذاشته شده جد نوح پیامبر بود و ۹۶۹ سال زندگی کرد.

گفته شده این پروژه شماری از عناصر کلیدی را که از توانایی زیادی برای ساختن دنباله‌های سینمایی نیز برخوردارند با خود همراه می‌کند. ابتدا خود کمپانی برادران وارنر که تهیه کننده مجموعه «هری پاتر» بوده و سپس دیوید هیمن که تهیه کننده همین مجموعه بوده است از جمله این عناصر هستند. این دو تلاش دارند تا این پروژه را به سرعت کلید بزنند و تام کروز را هم به تازگی جذب این پروژه کرده‌اند.

این در حالی است که یوآخیم رونینگ کارگردان «دزدان دریایی کاراییب ۵» نیز برای کارگردانی این پروژه انتخاب شده است.

این فیلم داستان زندگی «متوشالح» جد بزرگ حضرت نوح را روایت می‌کند و فیلم به مخاطب نشان می‌دهد که او چگونه نزدیک به هزار سال زندگی کرد و توانست به روش‌هایی برای زندگی در آن دوران دست یابد. جالب این است که پذیرش توانایی او برای مقابله با زندگی و زندگی طولانی او برای مردم دورانش سخت بود.

زک دین نویسنده فیلمنامه «بن هور» و «هجرت: خدایان و پادشاهان» که زندگی نوح  پیامبر را روایت می‌کرد برای نوشتن فیلمنامه این فیلم انتخاب شد و آن را نوشته است ولی این فیلمنامه باید بازنویسی شود چون استودیو می‌گوید با توجه به این که هنوز نمی‌دانیم این داستان اسطوره‌ای اکشن چه وجوهی دارد، باید به فیلمنامه بیشتر فکر کنیم و استودیو آمادگی دارد تا این فیلمنامه را برای شماری از نویسندگان درجه یک ارسال کند تا از نظرات آنها مطلع شود. 

تاریخ اکران این فیلم روشن نشده اما حضور تام کرزو در نقش مردی که ۹۶۹ سال زندگی کرد، این پروژه را وارد مرحله جدی کرده است. این در حالی است که کروز ۵۴ ساله هنوز از فیزیک جسمانی خوبی برخوردار است.

تاریخی برای نمایش فیلم اعلام نشده است.

متوشالح یا مَتْوشَلَخ از شخصیت‌های اساطیر سامی، پسر خنوخ و پدر لمک و جد اعلای نوح است. توفان نوح هم‌زمان با مرگ او شکل گرفت.